Fra internship til fast stilling

Mahsa Bahadori begynte først som intern hos Bbhugme i januar 2016. Da hun var ferdig med utdanningen til sommeren fikk hun tilbud om fast jobb!

mahsa_bahadori

Bbhugme er en voksende oppstartsbedrift som startet i 2014 med internasjonale ambisjoner. De selger en graviditetspute som er designet og utviklet av tre norske, kvinnelige kiropraktorer. De har spesialisert seg innen muskel- og skjelettplager hos barn og gravide. Under graviditet fungerer puten som en full kroppspute, ved å sørge for trygg og myk støtte for mage, bekken, korsrygg, knær og ankler, med andre ord der kroppen din trenger det mest. Her har Mahsa gått fra intern til fast jobb som markedsassistent.

Hva er din rolle som markedsassistent?

– Jeg begynte først som intern hos Bbhugme i januar 2016, og følte at det var veldig lett å tilpasse seg til stillingen jeg har nå.

Jeg fullførte min bachelorgrad sommer 2016 og fikk fast jobb som markedsassistent

Nå har hun ansvaret for bedriftens sosiale mediekanaler, som Facebook, Instagram, Pinterest og Youtube.

– Jobben min innebærer også å finne de riktige samarbeidspartnerne, få omtale i forskjellige norske og internasjonale blader, og rett og slett gjøre vårt fantastiske produkt mer synlig rundt i verden, sier Mahsa. Hun trives godt med å jobbe i en oppstartsbedrift, og mulighetene det gir:

– Jeg får være med på alt og lærer masse fra forskjellige områder i en bedrift, alt fra markedsføring, økonomi, logistikk, salg og produksjon av nye produkter. Jeg har også utrolig flinke kollegaer som har masse erfaring. De gir meg frihet til å styre litt sånn som jeg selv ønsker, noe som fører til at jeg har muligheten til å vise kunnskapen som jeg har fått fra studiet og fører til at jeg blir mer selvsikker i jobben jeg gjør. Sammen er vi et flott team!

Relevant utdanning

Mahsa Bahadori, markedsassistent hos Bbhugme.

Mahsa Bahadori, markedsassistent hos Bbhugme.

Da Mahsa gikk tredje og siste året på Bachelor i Markedsføring og merkevareledelse bestemte hun seg for at det var på tide å skaffe seg en mer relevant jobb. Hun søkte på ulike stillinger, men fant foreløpig ikke noe som var seriøst nok. En dag bestemte hun seg for å bli med ei venninne på et foredrag som Iprospect hadde:

– Der traff jeg min nåværende sjef! Det var veldig tilfeldig, men «meant to be».

Er det noe spesielt fra utdanningen du opplever å ha fått bruk for i jobben?

Absolutt! Jeg hadde merkevarebygging siste året mitt, og det har hjulpet meg veldig mye med tanke på at jeg jobber hos en oppstartsbedrift og vi kontinuerlig jobber med å bygge merket både i Norge og internasjonalt.

Jeg hadde også «International Business Communication» som valgfag. Kunnskapen fra dette faget hjalp utrolig mye

Vi selger produktet vårt i forskjellige land og det er store kulturforskjeller fra land til land. Dette innebærer at man hele tiden må kunne tilpasse seg til forskjellige land med tanke på annonseringer. Jeg bruker også mye storytelling i jobben for å få frem bakgrunnen til hvorfor produktet ble utviklet!

Ville starte noe eget

Grunnen til at Mahsa valgte å studere markedsføring og merkevareledelse var fordi hun liker å være kreativ, komme med nye ideer og hun hadde et ønske om å starte noe eget. Det var også et par ganger i løpet av studiet hvor hun følte at jeg kanskje ikke hadde valgt riktig studie, eller kanskje det var bare eksamenstress?

– Men etter at jeg fikk internship la jeg fort merke til at jeg hadde tatt et veldig bra valg og var veldig fornøyd med en bachelorgrad i markedsføring og merkevareledelse.

Mahsa har en klar oppfordring til kommende studenter på samme linje;

– Prøv å finne en relevant deltidsjobb ved siden av studiet, selv om det bare er en dag i uken eller annenhver helg.

Vær utadvent og dra på forskjellige eventer, man vet aldri hvem man møter!