✕  Lukk søk

Frokostmøte: Digitalt Salg B2B – nå og i framtiden

Det ble både gitt innsikt i praktiske salgsverktøy og tid til en fruktbar debatt da Institutt for markedsføring inviterte spesielt utvalgte salgs- og markedsføringsledere i norsk næringsliv til frokostseminar om digitalt salg B2B – nå og i framtiden.

Lars-foredrag

Temaet for frokostseminaret var «Hva bør salg- og markedsføringsledere gjøre (mer av) operativt og strategisk i dagens og framtidens digitale virkelighet?» Høyskolen Kristiania hadde invitert egne foredragsholdere og bransjepersonligheter til å gi en oppdatering på hva slags digitale verktøy som finnes der ute.

Seminaret ble innledet av instituttleder og professor Lars Erling Olsen, før Steffen Rabben fra Google gikk gjennom verktøy for digitalt salg fra et leverandørperspektiv.

Inbound marketing

Markedssjef og rådgiver hos MarkedsPartner AS, Erlend Førsund, fulgte opp med digitalt salg fra sitt byråperspektiv, hvor det ble gitt gode eksempler på bruk av inbound marketing og hvordan man kan yte hjelp til kunder, men også generere leads og trafikk i form av blogger, videoer for læring og casestudies.

Markedssjef og rådgiver hos MarkedsPartner AS, Erlend Førsund

Markedssjef og rådgiver hos MarkedsPartner AS, Erlend Førsund

Livefeed av innhold er god markedsføring

Arne Krokan, professor ved institutt for sosiologi og statsvitenskap ved NTNU og professor II i digital markedsføring ved Høyskolen Kristiania avsluttet forelesningsrekken og rettet fokuset over til utfordringene, men også mulighetene, innen markedsføring, teknologi og digitalt B2B salg.

Med digitale verktøy blir kostnadene nærmest gratis, både innen salg og markedsføring forklarte Krokan, og refererte til høyskolens livefeed fra hans forelesning, som ble lagt ut på Høyskolens Kristianias facebookside i etterkant.

Debatt om digitalt B2B-salg

Frokostseminaret ble avsluttet med debatt om hva man som bedrift bør tenke på i dagens digitale verden. Det ble understreket at teknologi er et verktøy, og at det må jobbes med endring på organisatorisk plan. Alle var enige om at det viktigste var å begynne et sted, for digitalt salg er ikke framtiden, det er nå.

paneldebatt

Paneldeltakere klare til debatt. F.v: Karl Philip Lund, Arne Krokan, Erlend Førsund, Per-Arne Villadsen, Jan-Egil Ragnhildstveit

I panelet satt, foruten foredragsholderne Arne Krokan og Erlend Førsund, også:

  • Karl Philip Lund, rådgiver hos KingsPoint og Høyskolelektor på Institutt for Markedsføring ved Høyskolen Kristiania
  • Per-Arne Villadsen – CEO Berg-Hansen
  • Jan-Egil Ragnhildstveit CCO Visma Collectors AS

Presentasjoner

Nedlastbare presentasjoner i PDF-format: