Semway er et gründerselskap innenfor markedsføring, produksjon, design og profilering på internett, og ble startet opp i desember 2009. Line, som gikk Bachelor i markedsføring og merkevareledelse, ble interessert i markedsføringsfirmaet da de hadde stand på karriereuka.

Hva gjorde at du ville søke på et traineeprogram innen markedsføring?

Jeg oppdaget traineeprogrammet da Semway hadde stand på karriereuka på Høyskolen Kristiania. Mitt første inntrykk var at dette var en kreativ og nytenkende bedrift – her ville jeg jobbe!

Jeg valgte å sende inn en Snap, samt levere søknaden min på standen deres. På standen stod det unge og kule folk som hadde kommet på et spennende rekrutteringsstunt,  Snapchat!

Jeg ble nysgjerrig på hva som skulle til for faktisk å få en jobb sammen med mennesker som både tenkte kreativt og nytt.

Line Bakke sammen med gode kolleger i Semway

Hva gikk traineeprogrammet ut på?

Traineeprogrammet gikk ut på at vi skulle jobbe som en fullverdig Semway-ansatt i juni måned. Alle fikk utdelt hver sin mentor, som ga oss god opplæring og oppfølging. Vi jobbet både på egenhånd og sammen med andre.

Hver uke fikk vi utdelt et case som vi traineene skulle løse sammen. Vi presenterte caset og fikk tilbakemelding på hva som var bra og hva vi kunne gjøre bedre til neste gang. Dette var en fin måte å utvikle seg på, samtidig som det var gøy å jobbe i team med de andre traineene.

Vi ble tatt med på kundemøter, interne møter og andre morsomme aktiviteter utenfor kontoret. Man følte virkelig en tilhørighet fra dag én.

Hva kreves det av en student for å komme inn i Semway?

Det kreves at du står på og viser at du er interessert. Del dine kunnskaper, jobb hardt og vær deg selv.

I tillegg må du klare å sette deg inn i mange forskjellige problemstillinger fra ulike kunder. Du må også kunne samarbeide med andre og komme overens med ulike type mennesker.