✕  Lukk søk

Mina og Gina er kreativt praksisteam hos Vipps

Mina Åsheim Lande og Gina Næss Korslund studerer digital markedsføring. Studiet har gitt dem et godt grunnlag og slagkraft på vei ut i arbeidslivet – og vips, nå har de praksis i Vipps.

Bilde av Gina og Mina som jobber på pc

– Jeg synes det er veldig spennende hvordan man kan gjøre en litt kjedelig ting som bank gøy, lekent og morsomt for folk flest, sier Gina, som stortrives i praksis hos Vipps.

– Hvordan fikk dere praksisplassen?

– I fjor hadde vi et stort, tverrfaglig prosjekt med DNB som kunde. Prosjektet gikk over et helt år, og de rakk å bli godt kjent med oss på den tiden. Det var nok én av grunnene til at vi landet praksisplassen her i Vipps, forteller hun. Mina tilføyer at de også har hatt noen små frilansoppdrag for DNB før de gikk ut i praksis.

Verdifull arbeidserfaring fra praksis

Som kreativt team hos Vipps har studentene fått varierte oppgaver og produsert mye selv, det var aldri snakk om å bare være observerende assistenter i praksisperioden. De har blitt kastet rett ut i arbeidslivet og tar med seg reell, verdifull arbeidserfaring videre. Sammen fungerer de som et lite in-house-byrå som kan kaste seg rundt for å drodle, designe og produsere.

Nærbilde av prosjekt de jobber med for kunde på pc

Vipps er bare én av praksisplassene for årets avgangsstudenter ved digital markedsføring. Se alle praksisplassene her!

Prøving og feiling

– Det er viktigere å levere raskt enn å levere helt perfekt på første forsøk. Det er en av levereglene til Vipps også – at man skal tørre å gjøre feil og dele erfaringer med andre, så flest mulig kan lære av det, sier Mina.

Man lærer mye av å prøve seg frem, og som studenter i praksis får Mina og Gina leke seg, være nysgjerrige og teste ut både gode og mindre gode løsninger.

Sjekk ut filmen for å se hvordan de har det hos Vipps:

Vil du vite mer om digital markedsføring? Les mer om bachelorstudiet her.

Råd til deg som skal ut i praksis

Mina og Ginas beste praksisråd til kommende studenter er å «være forberedt, engasjert og ha det gøy». Det er dessuten viktig å være nysgjerrig og både absorbere og dele kunnskap. Tør du stille de spørsmålene du kanskje tenker er dumme, lærer du veldig mye av det og får være med på en bratt læringskurve gjennom studie- og praksistiden. Studerer du digital markedsføring, kommer du tett på en spennende bransje i rask utvikling.

Lyst til å studere digital markedsføring til høsten? Søk studieplass nå – søknadsfrist 15. april!