merkevareledelse

Boken tar utgangspunkt i hvilke verdier merket skal skape for eiere og kunder, og presenterer stegene som må tas for å nå de strategiske målene for merket. 

Merkevareledelse er et av bedriftens viktigste virkemidler når den skal bygge opp og ivareta verdier for eiere, kunder og ansatte. En merkevare må passes og videreutvikles i dialog med kundene. Det er jo de som avgjør hvor sterkt merket egentlig er: Det er deres valg som avgjør hvor omsetningen havner og hvilke produkter som lykkes i markedet. I Merkevareledelse tar forfatterne utgangspunkt i hvilke verdier merket skal skape for eiere og kunder, og presenterer stegene som må tas for å nå de strategiske målene for merket. Boken inneholder en rekke praktiske verktøy og modeller.

Eneste helt norske akademiske fagbok om merkevareledelse

Merkevareledelse er oppdatert med det siste av forskning innen fagfeltet, har en rekke nyere norske eksempler og er den eneste helt norske akademiske fagboken om merkevareledelse. Boken er for ledere og ansatte som arbeider med merkevarebygging i privat eller offentlig virksomhet, og studenter innen fagområdet på universitet eller høyskole.

Om forfatterne

Lars Erling Olsen er professor i markedsføring og instituttleder ved Institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania, og professor II ved Norges Handelshøyskole. Han har sin doktorgrad fra Handelshøyskolen BI og er MBA og siviløkonom fra NHH. Adrian Peretz er førsteamanuensis og faglig studieleder for Bachelor i Markedsføring og merkevareledelse ved Høyskolen Kristiania. Han har en doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og en MBA fra Columbia Business School. Bendik Meling Samuelsen er professor i markedsføring og instituttleder ved Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Han har sin doktorgrad fra Norges Handelshøyskole og har lang undervisningserfaring i fag knyttet til merkevareledelse og markedskommunikasjon på bachelor- og masternivå.