KommCase - Trym sammen med juryen

KommCase er en PR-konkurranse over tre dager, som arrangeres av studenter fra linjen PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Formålet med konkurransen er at studenter får profilert seg mot fremtidige arbeidsgivere, samt teste teori i praksis. Konkurransen er åpen for alle PR-studenter i Norge. Det var sjette gang KommCase ble arrangert, og årets case ble levert av selskapet Ervik Havfiske, som er verdensledende innenfor tannfiske i Sørishavet. Oppgaven var å lage en kampanje med mål om å øke kunnskapsnivået og salget av frossen hvit fisk i Norge.

HK-student til topps

Flere lag fra både BI Oslo, BI Bergen og Høyskolen Kristiania stilte i konkurransen. Trym Solhaug Vassvik fra Bachelor i PR og kommunikasjon på Høyskolen Kristiania tok utfordringen på strak arm, og sjarmerte hele juryen med caset «Fiskebeinerne kommer».

– Sjømat er en av Norges fremste næringer og blir bare viktigere og viktigere, så caset var meget velvalgt. Olav, som er casegiver for Ervik Havfiske, var veldig flink til å legge ut om hvilke utfordringer man sto overfor og dermed kom jeg raskt frem til hvilke problemer jeg mente det var viktig å løse. På den andre siden er det aldri enkelt å komme opp med kreative konsepter og løsningsforslag som faktisk er gode nok til at det kan funke. Casen var krevende, men det gjør det jo bare mer interessant og gøy, forteller Vassvik til Inside 24. 

KommCase - bilde av alle deltakere
Deltakerne i KommCase 2018.

Imponert jury

Juryen var imponert over bidragene, og mente at kvaliteten blant studentenes besvarelser var høy. Juryen bestod av førsteamanuensis Tor Bang fra Handelshøyskolen BI, rådgiver Stian Rønvåg fra PR-operatørene, rådgiver Therese Werenskiold fra Apeland og til slutt Olav Steimler, daglig leder i Ervik Havfiske.

Vil du også studere kommunikasjon?