sykkel-trysil
Studentene fikk prøve sykkeltilbudet da de besøkte Trysil.

Høyskolen Kristiania og Bachelor i Reiselivsledelse og opplevelsesutvikling har i mange år hatt et samarbeid med destinasjon Trysil, noe som gjør det enkelt å knytte fagteori opp mot hva som skjer i landets mest spennende næring. På et drøyt døgn fikk studentene stifte bekjentskap med alle reiselivets kjernenæringer: Transport ved Schaus Buss, overnatting på Sjumilskogen, mat på Radisson Blu og Bobbos Pizza(!), samt opplevelser, representert ved stisykling.

1Tirsdag050416-ANSATT_0021_Ulf Stigen IMG_2639
Ulf tok med seg reiselivsklassen på tur til Trysil. På et drøyt døgn fikk studentene stifte bekjentskap med alle reiselivets kjernenæringer

– Ikke minst det siste satte studentene stor pris på. Det var mange svette fjes og stive lår etter noen runder på det fantastiske sykkelanlegget. 90% av Trysil sin omsetning kommer i vinterhalvåret, men reisemålet ligger også langt fremme når det gjelder satsning på å tiltrekke seg reisende vår, sommer og høst. Gudrun S. Lohne, daglig leder i Destinasjon Trysil, forklarte også de lydhøre studentene om hvor viktig samarbeid innenfor reiselivsnæringen er, forteller høyskolelektor Ulf Stigen, som var med på turen.

Han legger også til at det sosiale aspektet ble ivaretatt, og da foreleserne Kjersti og Ulf etter middagen hørte latteren runge ut over Trysilmarka, fant de det best å la studentene fortsette med både hjemmelaget quiz og ”dunk-dunk”-musikk …