Institutt for markedsføring

Adrian Peretz

kristiania

Førsteamanuensis

Faglig studieleder Bachelor i markedsføring og merkevareledelse

Send e-post

90 03 86 00

Bakgrunn

Adrian Peretz er faglig studieleder for markedsføringsfag ved Høyskolen Kristiania og underviser i merkebygging og kommunikasjon. Han er også medforfatter av boken Merkevareledelse på norsk.

Arbeidserfaring

  • Førsteamanuensis
    Høyskolen Kristiania
    2008 – nåværende
  • Merkevaredirektør
    Mills DA
  • Bakgrunn fra næringsmiddelindustrien der han jobbet med merkevarer

Utdanning

  • Doktorgrad (PhD) i markedsføring
    Norges Handelshøyskole (NHH)
    2004 – 2008
  • MBA, Marketing, Honors
    Columbia Business School
    1993 – 1994

Spesialfelt

  • Forbrukeratferd
  • Markedskommunikasjon

Utgivelser og publiseringer

  • Adrian Peretz, Lars E. Olsen, Bendik Samuelsen
    Merkevareledelse. Cappelen Damm akademisk 2016
  • Adrian Peretz, Lars E. Olsen, Bendik Samuelsen
    Merkevareledelse på norsk 2.0. Cappelen Damm akademisk 2010
  • Adrian Peretz, Lars E. Olsen, Bendik Samuelsen
    Merkevareldelse på norsk. Cappelen Damm akademisk 2007

Peretz’ arbeider har vært publisert i internasjonale tidssskifter som Journal of Brand Management og Advances in Consumer Research, foruten i forbindelse med en rekke forskningskonferanser.

Forskerprofil på CRIStin
Last ned profilbilde