✕  Lukk søk
Institutt for markedsføring

Anders Mathias Mamen

Høyskolelektor

930 70 809

Bakgrunn

Anders M. Mamen er høyskolelektor i markedsføring og studieprogramleder for bachelor i administrasjon og ledelse på nett. Han underviser i emnene digital markedsføring, prisstrategier og produktutvikling.

Han har mange års erfaring som markedsanalytiker i Kantar TNS og har jobbet som rådgiver flere av Norges ledende virksomheter med markedskommunikasjon, merkevarebygging, produktutvikling, prissetting, kundelojalitet- og tilfredshet. I 2014 ble han tildelt prisen Årets markedsanalytiker av Norges Markedsanalyseforening. Tidligere har Anders jobbet i Microsoft, Telia og IIR.

Han er utdannet Sivilmarkedsfører fra BI, har hovedfag i markedsføring fra Universitetet i Sørøst-Norge og MBA fra Warwick Business School.

Arbeidserfaring

  • Høyskolelektor
    Høyskolen Kristiania, Institutt for markedsføring
    2018 – nåværende
  • Ansvarlig for innovasjon og produktutvikling
    Kantar TNS
    2014 – 2018
  • Seniorrådgiver
    Kantar TNS
    2004 – 2014
  • Markedssjef
    Safran Software Solutions
    2004
  • Partner Manager
    Microsoft
    1998 – 2003
  • Account Manager
    Telia
    1997 – 1998
  • Prosjektleder
    Institute for International Research (IIR)
    1994 – 1996

 

Utdanning

  • MBA
    Warwick Business School
    2013
  • Cand.merc. (MSc), Markedsføring
    Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
    2001
  • Sivilmarkedsfører (Master in Marketing Management)
    Handelshøyskolen BI
    1997