✕  Lukk søk
Institutt for økonomi og innovasjon

Nicholas Ind

1FREDAG18-ANSATT_0030_Nicholas Ind IMG_1840

Professor

982 57 724

Bakgrunn

Nicholas Ind underviser i kreativitet, merkebygging og innovasjon.

Interessefelt: filosofi i lederskap, Living the Brand, co-creation, merkebygging og kunst.

Bakgrunn: Nicholas Ind er utdannet i engelsk litteratur og historie i Storbritannia. Han har en MBA og også en PhD(magna cum laude) i filosofi fra European Graduate School i Sveits. Han har tidligere jobbet i konsulentfirmaet, FutureBrand og Icon Medialab i Stockholm.

Han er forfatter av en rekke artikler, avhandlinger og elleve bøker. Nicholas er medlem av det rådgivende styret i Corporate Reputation Review og i redaksjonen for tidsskriftet Journal of Brand Management. Nicholas er en Visiting Professor ved ESADE, Barcelona og Edinburgh Napier University.

 

Nicholas Inds bøker inkluderer blant annet:

  • Brand Together: how co-creation generates innovation and re-energizes brands. Ind, Fuller and Trevail. Kogan Page, London 2012; CappelenDamm, Oslo 2012
  • Branding Governance: a participatory approach to the brand building process. Nicholas Ind and Rune Bjerke. Wiley & Sons, London 2007. CappelenDamm, Oslo 2008
  • Living the Brand: how to transform every member of your organization into a brand champion (2001) (Revised edition 2004) Kogan Page, London. Third edition 2007.
  • Beyond Branding: how the new values of transparency and integrity are changing the world of brands (2003). Kogan Page, London. Ed. Nicholas Ind.
  • The Corporate Brand (1997) Palgrave Macmillan, Basingstoke, UK; New York University Press, New York
  • Terence Conran – The Authorised Biography. (1995), Sidgwick and Jackson, London
  • The Corporate Image (1990) Kogan Page, London. Revised edition 1992. Selected as a Business Book of the Year