✕  Lukk søk
Institutt for markedsføring

Tarje Gaustad

Tarje Gaustad

Førsteamanuensis

Programdirektør masterstudier

977 24 807

Bakgrunn

Tarje Gaustad er programdirektør for Master i Markedsføringsledelse og har hovedfag i strategi og ledelse fra Norges Handelshøyskole og doktorgrad fra Handelshøyskolen BI.

Han forsker på forbrukeratferd og merkevarer, herunder forbrukers selvbilde og bruk av merker som identitetsmarkører, forbrukerresponser på endringer i merkevarer og negativ merkeeksponering (bevisste og ubevisste effekter). Tarje underviser i markedsstrategi, merkevarebygging, markedskommunikasjon og eksperimentell metode.

Tarje har mange års erfaring som strategisk rådgiver i MarkUp Consulting og har bistått mange av Norges ledende bedrifter på både privat- og bedriftsmarkedet.

Arbeidserfaring

  • Førsteamanuensis
    Høyskolen Kristiania
    2012 – nåværende
  • PhD-kandidat
    Handelshøyskolen BI
    2008 – 2014
  • Foreleser (deltid)
    Handelshøyskolen BI og Høyskolen Kristiania
    2004 – 2011
  • Senior Manager
    MarkUp Consulting
    2003 – 2010

Utdanning

  • PhD, Marketing
    Handelshøyskolen BI
    2015
  • Cand.merc (MSc), Strategy and leadership
    Norges Handelshøyskole (NHH)
    2002-2004
  • Master in Marketing Management (sivilmarkedsfører)
    Handelshøyskolen BI
    1998 – 2002

Spesialfelt

  • Forbrukeratferd
  • Merkevarer
  • Markedskommunikasjon

Forskerprofil på CRIStin
Last ned profilbilde