✕  Lukk søk

Workshop med verdens ledende nyhetsrom og PR-plattform

Førsteårsstudentene på PR og kommunikasjon lærte å skrive og publisere pressemeldinger via MyNewsdesk, da selskapet holdt workshop på høyskolen.

Workshop med verdens ledende nyhetsrom og PR-plattform

Publiseringsplattformen for alle bransjer

Jonas Nilson, Marketing Manager, Daniel Molvær Vazquez, Community manager, og Oda Berntsen, Office Manager i MyNewsDesk kom alle til høyskolen for å holde workshop for PR og kommunikasjonsstudentene.

MyNewsDesk tilbyr alle typer virksomheter en moderne digital PR-løsning, gjennom en plattform som lar brukerne kommunisere med innflytelsesrike mennesker i ulike bransjer. Ved å skape og dele innhold som pressemeldinger, bilder og videoer – i de rette kanalene, til rett tid og til den rette målgruppen, kan virksomheten oppnå økt eksponering.

Studentene fikk presentert en kort innsikt om digital PR, som Mynewsdesk har fått gjennom studiet «The State of Digital PR«. Studien er gjennomført av bedriften selv, i samarbeid med Berghs School of Communication, Westerdals sin søsterskole.

Praktisk workshop

Etterpå ga gjesteforeleserne Jonas, Daniel og Oda studentene en innføring og opplæring i Mynewsdesk. De gikk gjennom konseptet bak det digitale PR-verktøyet, hva som er hensikten med og hva som kjennetegner gode pressemeldinger. Studentene fikk også opplæring i hvordan publisere på plattformen.

Workshop med verdens ledende nyhetsrom og PR-plattform

Deretter ble studentene delt i grupper, og fikk i oppgave å lage en pressemelding for å lansere et annet prosjekt studentene jobber med om dagen, nemlig Live ACT (et årlig tverrfaglig arrangement).

Representantene fra MyNewsDesk gikk rundt og hjalp studentene med konkrete og praktiske spørsmål underveis.

– Det var veldig gøy for oss å komme ut å snakke med studentene, sier Jonas Nilsen, Marketing Manager på MyNewsdesk.

Til slutt presenterte hver gruppe sin pressemelding og fikk konkrete og nyttige tips. Gruppen som skrev den beste pressemeldingen, i følge MyNewsDesk og programansvarlig Ester Conings Vanvik, vant gratisbilletter til det store PR-eventet ‘MyNewsDay’, 5. april som organiseres av MyNewsDesk. Trøstepremien til de andre studentene var sterkt rabatterte billetter til samme arrangement.