Bedrifter får studenthjelp

Nå går studenter nye veier for å skaffe seg relevant arbeidserfaring, skriver Dagens Næringsliv.

Gründer og daglig leder av The Innovation Effect, Annette Fosaas

Dagens Næringsliv skriver 11. mai om selskapet The Innovation Effect (TIE), som har tatt rollen som mellomledd og praksistilrettelegger for studenter.

Selskapets forretningsmodell er å formidle kontakt mellom studenter og bedrifter til ulike prosjekter, noe som er i ferd med å bli god butikk, skriver avisen.

En av de som har deltatt på flere slike prosjekter er Anette Gutterød (23), som tar en bachelor i kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling.

– Som student kan du få deg deltidsjobb i butikk, men jeg vil mye heller jobbe med prosjekter som dette ved siden av studiene og få relevant erfaring. Det gir utrolig mye mer å kunne bruke det man lærer på skolen, sier Gutterød til avisen.

«Mangler erfaring»

– Dagens studenter er så utdannede. Mange av dem har flere grader, men de mangler relevant arbeidserfaring. Dette er en god anledning til å skaffe seg relevant praksis, sier gründer og daglig leder av The Innovation Effect, Annette Fosaas til Dagens Næringsliv.