– Gjennomføringskraft er nøkkelen til suksess

De tidligere KIF-studentene Bai Ndure og Matias Mjåvatn er aktuelle med lanseringen av Rêvent LIVE, en bookingsside for artister.

Bai Ndure og Matias Mjåvatn er aktuelle med lanseringen av Rêvent LIVE, en bookingsside for artister.

Matias Mjåvatn og Bai Ndure på lanseringen av Rêvent LIVE, en bookingsside for artister.

Rêvent LIVE er en ny plattform hvor man kan oppdage og booke artister, band og DJs til arrangementer. Artister kan laste opp video og musikk, og kunder kan opprette event eller booke artister direkte. Plattformen gjør det enklere for deg som kunde å finne den underholdningen du ønsker til ditt arrangement og er et sted hvor nye artister kan bli oppdaget.

Lanseringsfesten gikk over all forventning. Det er fantastisk gøy å starte noe selv.

– Min anbefaling til alle med en idé er å starte med en gang. Jeg får vel legge til at det kan lønne seg med litt utdanning først da, sier Matias.

Rêvent LIVE er utviklet basert på testing og tilbakemeldinger på prototypen.

– Vi jobber LEAN for å gi artistene og kundene det de har behov for, ikke det vi tror de har behov for, forteller Bai.

Det som startet med en idé har nå blitt til et team som gjør all utvikling internt:

Bai Ndure og Matias Mjåvatn er aktuelle med lanseringen av Rêvent LIVE, en bookingsside for artister.

Bai Ndure – Grunnlegger/Salg og markeds sjef, Ævar Eggertsson – Front end utvikler, Margarita Laushkina – Grafisk designer, Matias Mjåvatn – Grunnlegger/Daglig leder. Ikke til stede da bildet ble tatt: Ole Henrik Finsrud – back end utvikler

– Vi har møtt på noen utfordringer underveis, men noe av det vi lærte når vi studerte var at gjennomføringskraft er fellesnevneren i alle de suksessfulle entreprenørenes historier. Det er faktisk ganske mye vi har fått bruk for som entreprenører, av det vi lærte på Høyskolen Kristiania, sier Matias.

Hvis jeg bare skal si en ting til de som har en ide eller en drøm, så vil jeg si at det bare er å starte med en eneste gang. Hva er poenget med å ikke følge drømmen sin?

Støtte fra Microsoft

Microsoft har gitt økonomisk støtte til utviklingen underveis, så den nye versjonen er godt gjennomtenkt og tilrettelagt for skalering hvis det skulle gå utover landegrensene. Men den store utfordringen er fortsatt den samme som sist. Hvordan får man noe kjent uten å bruke for mye penger på markedsføring?

Før guttene har begynt å markedsføre mot kunder har de allerede fått med seg over 50 artister, og allerede begynt å få kunder.

Er det noe spesielt dere tar med dere fra studiet når dere har jobbet med utarbeidelsen av Rêvent?

– Både Bai og jeg har nok tatt med oss mye spesielt angående ledelse og innovasjon. Tom Karp vil jeg trekke frem som en som satt et veldig preg på min studietid og sånn sett var en inspirasjon. Jeg ga faktisk en av Tom Karp sine nyere bøker i bursdagsgave til Bai i fjor, det er jo en litt morsom sak. Patrick Verde satt jo også et preg på vår studietid, og har vært en inspirasjon til å begynne å jobbe med innovasjon, sier Matias.

Hva er ambisjonene for selskapet?

– Ambisjonen er å gjøre det enklere for alle i verden å finne den underholdningen de ønsker til sitt arrangement, og enklere for alle artister, band og DJs å bli oppdaget. Vi holder på å utvikle mye ny funksjonalitet, blant annet streaming, delefunksjonalitet, fullt integrert betalingsløsning og en hel del annet basert på hva artistene ønsker. Så vi har ambisjonene på plass!

Bai og jeg pleier å si til hverandre «Vi skal». Det er blitt til en avtale om at vi begge bygger og trekker hverandre opp, og at ingen av oss kan gi seg før begge er på topp.