Elise Øby
-
- Associate Professor
- School of Communication, Leadership and Marketing
Employee details
Scientific Publications
- Øby, Elise (2024). Assessing transparency and methodological precision in variable measurement within organizational research: implications for validity. Quality & Quantity: International Journal of Methodology. ISSN 0033-5177. doi: 10.1007/s11135-024-01991-x
- Cheek, Julianne & Øby, Elise (2023). Research Design: Why thinking about design matters. Sage Publications. ISBN 9781544350899.
- Cheek, Julianne & Øby, Elise (2018). “Getting Attention” Creating and Presenting the Visible, Online, Researcher Self. Qualitative Inquiry. ISSN 1077-8004. 25(6) p {0}. doi: 10.1177/1077800418806593
Dissemination
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 1 - Hva er forskningsdesign og hvorfor er det viktig?
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 2 - Hvordan lager vi forskningsspørsmål?
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 3 - Hva er en litteraturgjennomgang?
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 4 - Hvordan kan vi bruke 6S-modellen for å gjennomføre en litteraturgjennomgang? Del 1.
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Ethical Issues in Research Design.
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Developing Your Research Questions.
- Øby, Elise (2024). Hvordan kan vi stole på forskning? 4 steg kan hjelpe deg til å skille kunnskap fra synsing. www.forskning.no.
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 5 - Hvordan kan vi bruke 6S-modellen for å gjennomføre en litteraturgjennomgang? Del 2.
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 6 - Hva er kvalitative og kvantitative metodologiske tilnærminger?
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Why Methodology Matters When Designing Research.
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Qualitative and Quantitative Approaches to Designing Research.
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 7 - Hvordan skaffer vi data i et kvalitativt forskningsdesign? Del 1.
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 8 - Hvordan skaffer vi data i et kvalitativt forskningsdesign? Del 2.
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Obtaining Data Using Qualitative Approaches.
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Analyzing and Interpreting Qualitative Data.
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Foundational Design Issues When Using Quantitative Methods.
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Collecting Data Using Quantitative Methods.
- Øby, Elise & Cheek, Julianne (2024). Designing Research Using Mixed Methods.
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 9 - Hvordan analyserer vi data i et kvalitativt forskingsdesign?
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 10 - Hvordan analyserer vi data i et kvantitativt forskningsdesign?
- Persson, Mats & Øby, Elise (2024). Forskningsdesign og metode. Episode 11 - Hvordan skaffer vi data i et kvantitativt forskningsdesign?
- Øby, Elise (2024). Editorial Strategies and Methodological Evolution: 40 Years of Contributions from the Scandinavian Journal of Management.
- Øby, Elise (2023). Design Thinking and Research.
- Øby, Elise (2023). Putting thinking back into research design.
- Cheek, Julianne & Øby, Elise (2018). The importance of getting attention for ourselves and our research - introducing the digital calling-card.
- Øby, Elise (2024). Assessing transparency and methodological precision in variable measurement within organizational research: implications for validity. Quality & Quantity: International Journal of Methodology. ISSN 0033-5177. doi: