Cecilie Staude
-
- Assistant Professor
- Department of Marketing
- School of Communication, Leadership and Marketing
Background
Cecilie Staude is a lecturer at the Department of Marketing with extensive expertise in strategic communication and sustainability. She has extensive experience in bridging theory and practice and is particularly focused on how sustainability can be integrated into branding and communication strategies to create competitive advantages.
Employee details
Scientific Publications
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2017). Hvordan lykkes med reklame på Facebook? :. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 20(4) p {0}. FULLTEKST
- Staude, Cecilie (2011). 10 råd for å lykkes i sosiale medier. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. (4)
Dissemination
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #1 - Hva er digital forretningsforståelse.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #2 - Gevinster av digitalisering.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #3 - Den fjerde industrielle revolusjon.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #4 - Oppsummering fra samlingene på Campus.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #5 - Applikasjonsarkitektur og databaser.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #6 - Forretningssystemer.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #7 - Social CRM.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningforståelse Fagpodden #8 - Digital markedsføring.
- Staude, Cecilie (2016). Misliker reklame på Facebook. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Staude, Cecilie (2016). To digitale reklamefeller. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Staude, Cecilie & Selnes, Fred Erling (2016). Hvordan lykkes med reklame på facebook. kampanje.com.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Østlandssendingen Paneldeltager i Fredagspanelet 1 gang i mnd - totalt 6 ganger i 2015.
- Staude, Cecilie (2015). Intervju TV2 Nyhetskanalen om valg 15 og politikeres bruk av sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). NYhetsinnslag TV2 nyhetene om netthets og sjikane i sosiale medier, sammen med Knut Olav Åmås..
- Staude, Cecilie (2015). Sak i Journalisten om "bør vi være varsomme med unge bloggere" , sammen med Berit Skog, NTNU.
- Staude, Cecilie (2015). Nyhetsinnslag VGTV om Snapchat.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel i dagens Næringsliv - vi er alle markedsførere.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel i dagens Næringsliv om maktdeling.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt om reklame på Instagram.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt - mobiliserer på Facebook.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt om veldedighet i sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). NRK kulturnytt om Instagram.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Nyhetsmorgen om foreldrekunnskap om sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Nrk nyhetsettermiddag, Kulturnytt om Alkoholreklame på Internett.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel Dagbladet - ny facebookknapp skaper debatt.
- Staude, Cecilie (2015). Dagbladet - skal lokke unge velgere med Snapchat.
- Staude, Cecilie (2015). dagbladet - Slik er nye instagram.
- Staude, Cecilie (2015). Dagbladet - Norske bloggere tjener 80.000 på ett blogginnlegg.
- Staude, Cecilie (2015). Vårt Land - nå er trykkefriheten for alle.
- Staude, Cecilie (2015). Vårt Land - Kundene kuppet Freias kampanje.
- Staude, Cecilie (2015). Kunnskapsfrokost Lederens verktøykasse.
- Staude, Cecilie (2015). Partiet rødt skaper lite engasjement. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Bi Buziness Review - analyseserie av politikere i sosiale medier - MDG - stort parti i sosiale medier. BI Buziness review.
- Staude, Cecilie (2015). Bi Biziness review - analyseserie av politikere/partier i sosiale medier - Høyre lykkes i å være personlig. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier, SV og Lysbakken gir verdifull dialog. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier; Slagvold Veum, Skaff deg twitterkonto. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier; Trine Skei Grande er Twitterdronningen på Stortinget. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og politikere i sosiale medier; KrF dårlig på dialog i sosiale medier. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og partiledere i sosiale medier; Siv Jensen skaper mest engasjement på Facebook. BI Buziness review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og partiledere i sosiale medier; Arbeiderpartiet imponerer på facebook. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Kjære Åge Aleksandersen, jeg er fan. Men nå er jeg skikkelig skuffa.
- Staude, Cecilie (2015). Kapre Diem tar oppgjør med "nettttroll".
- Staude, Cecilie (2015). Snapcash kan gi mer barneporno.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten: Er barna klare for sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten - For bekymret for sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten- Ikke bare legg skylda på sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2014). Nrk nyhetsettermiddag - Kulturnytt. OM pelsdyrsalg og penger på annonser.
- Staude, Cecilie (2014). 7 tips for å lykkes på Instagram. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2014). NRK TV Forbrukerinspektørene: Sveajakker selges med ekte pelskant i Norge ....
- Staude, Cecilie (2013). Partiledere trapper opp i sosiale medier. BI Buziness revies.
- Staude, Cecilie (2013). Spår mer sosial kommunikasjon. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2013). Sosial Kommunikasjon. Kommuneforlaget AS. ISBN 978-82-446-2126-7.
- Staude, Cecilie & Marthinsen, Svein Tore (2012). Sosial Demokratisering. Bergens Tidende. ISSN 0804-8983. p {0}.
- Staude, Cecilie & Marthinsen, Svein Tore (2012). Sosial medieangst. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. p {0}.
- Staude, Cecilie (2012). Et tastetrykk fra nye medarbeidere. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2012). Medalje-jakt i sosiale medier. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2011). Magma - 10 råd for å lykkes i sosiale medier. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788.
- Staude, Cecilie (2010). Et personlig varemerke. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. p {0}.
- Staude, Cecilie (2010). Bloggerne setter dagsorden! Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
- Staude, Cecilie (2010). Digitalt selvmord. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. p {0}.
- Staude, Cecilie (2010). NSB-sjefen ikke i rute. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. p {0}.
- Staude, Cecilie (2010). Medaljens baksider i idrettstiåret. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116. p {0}.
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2017). Hvordan lykkes med reklame på Facebook? :. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 20(4) p {0}.