Kristen Albert Ellingsen
-
- Professor (dosent)
- Department of Marketing
- School of Communication, Leadership and Marketing
Employee details
Scientific Publications
- Ellingsen, Kristen Albert & Blindheim, Trond (2015). Regional merkevarebygging. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-1654-3.
- Ellingsen, Kristen Albert (2015). Regional merkevarebygging - bakgrunn, innhold, prosess og utfordringer. I Ellingsen, Kristen Albert & Blindheim, Trond (red.) Regional merkevarebygging. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-1654-3. p {0}.
- Ellingsen , Kristen Albert (2013). Markedsføringsledelse for reiselivsnæringen: Verdiskaping og markedsføring. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-0926-2.
- Ellingsen , Kristen Albert (2005). Markedsføringens grunnlag og historie. I Ellingsen, Kristen Albert & Mehmetoglu, Mehmet (red.) Perspektiver på markedsføring av reiseliv. Fagbokforlaget. ISBN 8245002496.
- Ellingsen , Kristen Albert & Jensen, Øystein (2005). Tilgjengelighet og distribusjon. I Ellingsen, Kristen Albert & Mehmetoglu, Mehmet (red.) Perspektiver på markedsføring av reiseliv. Fagbokforlaget. ISBN 8245002496.
- Mehmetoglu, Mehmet & Ellingsen, Kristen Albert (2005). Do Small-Scale Festivals Adopt 'Market Orientation' as a Management Philosophy? Event Management. ISSN 1525-9951. 9(3) p {0}.
- Ellingsen, Kristen Albert, Jensen, Øystein & Jensen, Øystein (2005). Tilgjengelighet og distribusjon i reiselivet. I Ellingsen, Kristen Albert & Mehmetoglu, Mehmet (red.) Perspektiver på markedsføring av reiseliv. Fagbokforlaget. ISBN 8245002496. p {0}.
- Engen, Marit, Ellingsen, Kristen Albert & Mehmetoglu, Mehmet (2005). Betydningen av markedslæring. I Ellingsen, Kristen Albert & Mehmetoglu, Mehmet (red.) Perspektiver på markedsføring av reiseliv. Fagbokforlaget. ISBN 8245002496. p {0}.
Dissemination
- Nygaard, Arne, Ellingsen, Kristen Albert & Jakobsen, Per Kåre (2022). Mulighetenes region for opplevelsesturisme, men forhvem? Nordnorsk Debatt.
- Ellingsen, Kristen Albert (2014). Mer enn et nummer. High North News.
- Ellingsen, Kristen Albert (2014). Alta som Nordlysby. Altaposten.
- Ellingsen, Kristen Albert (2014). Ved starten av Offrod Finnmark. Finnmark Dagblad.
- Ellingsen, Kristen Albert (2014). Merkevaren Nordlysbyen Alta - grunnalget for videre positiv vekst og utvikling.
- Ellingsen, Kristen Albert (2014). Branding for økt reiselysk - branding av Nord-Norge. Synliggjøring av det usynlige.
- Ellingsen, Kristen Albert (2014). Kulturarrangement og lokal kulturs betydning for Kautokeino - Kautokeino som merkevare.
- Ellingsen, Kristen Albert (2014). Omdømme og merkevarebygging.
- Ellingsen, Kristen Albert (2014). Omdømmebygging og merkevarebygging. Hvordan synliggjøre det positive usynlige?
- Ellingsen, Kristen Albert (2012). Hvordan lykkes med reiselivet i Nord.
- Ellingsen, Kristen Albert (2010). Hvordan måle kvaliteten på norsk sjømat (internasjonalt).
- Ellingsen, Kristen Albert (2009). Arktisk, varmt, fargerikt? Nordlys. ISSN 0805-5440.
- Ellingsen, Kristen Albert (2009). God service gir bedre lønnsomhet. Altaposten.
- Ellingsen, Kristen Albert (2008). Hvordan kan du få tak i, og bruke markedsinformasjon for å nå potensielle kunder?
- Ellingsen, Kristen Albert (2007). Markedsmessige utfordringer for næringslivet i Finnmark.
- Ellingsen, Kristen Albert (2007). God service og brukermedvirkning i arbeidet med barn og unge og deres familier.
- Ellingsen, Kristen Albert & Mehmetoglu, Mehmet (2005). Perspektiver på markedsføring av reiseliv. Fagbokforlaget. ISBN 8245002496.
- Ellingsen, Kristen Albert (2004). Hammerfest kommune - et serviceforetak.
- Ellingsen, Kristen Albert (2004). Bedrifts- og servicekulturen i Alta Kommune.
- Ellingsen, Kristen Albert (2004). Tana - merkevare og profilering.
- Ellingsen, Kristen Albert (2004). Finnmark kontorsevice som servicebedrift.
- Ellingsen, Kristen Albert (2004). SIF som serviceleverandør.
- Mehmetoglu, Mehmet & Ellingsen, Kristen Albert (2003). Do Small-Scale Festivals Adopt ‘Market Orientation’ as a Management Philosophy?
- Ellingsen, Kristen Albert (2001). Winning the service game. Reiselivet - en servicenæring.
- Ellingsen, Kristen Albert (2001). Rektor som kvalitetsleder.
- Ellingsen, Kristen Albert (2001). Markedsorientering og reiseliv. Hvordan måle reiselivsbedriftens grad av markedsorientering?
- Rosendahl, Tom & Ellingsen, Kristen Albert (2001). Teori og praksis i reiselivsmarkedsføring.
- Ellingsen, Kristen Albert & Rosendahl, Tom (2001). Markedsføring for reiselivet. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 8202198569.
- Ellingsen, Kristen Albert (2001). Økt lønnsomhet gjennom økt markedstilpasning.
- Ellingsen, Kristen Albert (2001). Alle bedrifter er servicebedrifter.
- Ellingsen, Kristen Albert (2000). Kan markedsorientering benyttes som organisasjonsfilosofi for festivaler?
- Ellingsen, Kristen Albert & Mehmetoglu, Mehmet (2000). Kan markedsorientering benyttes som organisasjonsfilosofi for festivaler?
- Ellingsen , Kristen Albert (1999). Markedsorientering og reiseliv. Hvordan måle bedriftens grad av markedsorientering?
Product
- Ellingsen, Kristen Albert (2010). Arbeidet er ikke ferdig ved åpningen.