Ellingsen, Kristen Albert & Blindheim, Trond (2015). Regional merkevarebygging. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-1654-3.
Blindheim, Trond, Skjelbred, Trond Albert & Vollvik, Idar (2009). Idar Vollvik om PR : det kunne ikke skjedd i virkeligheten. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-27690-4.
Blindheim, Trond (2007). Forbrukerkultur og hedonisme. I Schjelderup, Gerhard Emil & Knudsen, Morten William (red.) Forbrukersosiologi. Makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202267988. p {0}.
Dissemination
Karp, Tom & Blindheim, Trond (2024). «Lederismen» har skapt en tro på at ledere er viktigere enn de er. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
Aas, Espen, Riise, Anja Bakken, Blindheim, Trond & Schjøll, Alexander (2022). Black Week debatt.
Blindheim, Trond (2011). Er Hurtigruten god tv? Dagbladet. ISSN 0805-3766. p {0}.
Blindheim, Trond (2011). Problemet Northug. VG : Verdens gang. ISSN 0805-5203. p {0}.
Hansen, Håvard & Blindheim, Trond (2011). Bønder uten nåde. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. p {0}.
Blindheim, Trond (2011). Jingle bells, eller musikk fra helvete. I Lorentzen, Morten (red.) Sangen om Norge : norsk populærmusikk gjennom 75 år. Bodoni forlag. ISBN 9788271286293. p {0}.
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2005). Hva krangler de om ? VG : Verdens gang. ISSN 0805-5203. p {0}.
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2005). TINE som forfallsymbol. Dagbladet. ISSN 0805-3766. p {0}.
Blindheim, Trond (2004). Løp og kjøp! Klassekampen. ISSN 0805-3839.
Jensen, Thor Øivind, Nyeng, Frode, Blindheim, Trond & Tangen, Karl Fredrik (2004). FORBRUK. Lyst, makt, iscenesettelse eller mening ? Cappelen Damm Akademisk. ISBN 82-02-23418-2.
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2004). Forbruk er politikk. Vreng. Adbuster Magasin. ISSN 1504-0526. (01) p {0}.
Jensen, Thor Øivind & Blindheim, Trond (2004). Forbruk er politikk. Om forbrukerboikott som politisk virkemiddel. Vreng. Adbuster Magasin. ISSN 1504-0526. 1(1) p {0}.
Blindheim, Trond (2003). Hvorfor kjøper vi? : om forbruk og reklame. Abstrakt forlag. ISBN 82-7935-103-5.
Blindheim, Trond (2002). Krigen og terrorens retorikk. Klassekampen. ISSN 0805-3839.
Blindheim, Trond (2002). Kunde uten nåde. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. p {0}.
Blindheim, Trond (2002). Reklame for krig. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. p {0}.