Lauritzen, Lise-Mari, Antonsen, Yngve & Nesby, Linda Hamrin (2021). «Jeg er så veldig redd for hvordan jeg påvirker elevene.» Utfordringer og muligheter i undervisningen av folkehelse og livsmestring i norskfaget. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 15(1) doi:
Lauritzen, Lise-Mari, Antonsen, Yngve & Nesby, Linda Hamrin (2021). "I'm just so scared of how I'm affecting the students." Challenges and possibilities of introducing public health and life mastery in the norwegian language arts. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 15(1) doi:
Lauritzen, Lise-Mari (2019). En affektiv vending i norskfagets litteraturundervisning. Et grunnlag for folkehelse og livsmestring . I Simonhjell, Nora & Jager, Andreas Benedikt (red.) Norsk litterær årbok 2019. Det Norske Samlaget. ISBN 9788252199277. p {0}.
Lauritzen, Lise-Mari (2019). Bridging Disciplines: On Teaching Empathy Through Fiction . Tidsskrift for forskning i sygdom og samfund. ISSN 1604-3405. (31) p {0}. doi: