Alumnikurs – hvordan planlegge og gjennomføre visuell historiefortelling

Uke 17, 26/04 — Oslo

Kravet til arbeidstakeres kompetanse innenfor visuell kommunikasjon, historiefortelling og informasjon har økt betraktelig.

Fotografi og multimedia er et stort og viktig fundament som berører de fleste journalistiske og kommersielle sektorer som arbeider med informasjon og kommunikasjon.

Det er en disiplin som alle har et forhold til og som kommer til å være en meget sterk grunnpilar i både kommersiell og etisk kommunikasjon fremover. Problemet er ofte at dette er dyre tjenester å kjøpe eksternt og det er nok grunnen til at organisasjoner ønsker seg denne ferdigheten under eget tak og på fast lønn.

På dette kurset vil du få innblikk i hvordan planlegge og gjennomføre visuell historiefortelling innenfor forskjellige redaksjonelle og kommersielle rammer. Ferdighetene du tilegner deg vil være med på å øke mulighetene for å variere bedriftenes visuelle profil.

Du vil lære forskjellige måter å fortelle på og kunne være en underleverandør av visuelt innhold til den strategiske kommunikasjonen, som foregår på forskjellige plattformer og sosiale medier mot et definert kommersielt marked.

Om kursholderen

Anders Nilsen Jobber som freelance fotojournalist, med hovedvekt på spesielle miljøer og mennesker.

Han har skrevet to bøker, utgitt på Kagge forlag, og arbeider for tiden med en dokumentarfilm for TV som handler om kostnaden av å ta et bilde.

Arbeidsområder har variert mellom Kashmir, Syria, Libanon, Afrika, Afghanistan, Bosnia osv. der han har konsentrert seg spesielt om menneskerettigheter, flyktningproblematikk og livet under okkupasjon.

Påmelding

  • Når: 26. og 27. april 2017
  • Tidspunkt: 17:00-20:00 begge dagene
  • Hvor: Rom P3-02, Høyskolen Kristiania, Oslo
  • Antall plasser: begrenset antall – 20 stk. her er det førstemann til mølla

Påmeldingen er avsluttet – det er fullt!

Husk  å melde i fra dersom du ikke har anledning til å komme.