✕  Lukk søk
Uke 04, 25/01

Frokostmøte: Hvordan bør sponsorer tenke?

Høyskolen Kristiania, med anerkjente fagpersoner, inviterer til et gratis frokostseminar for å diskutere hva som skal til for å lykkes med sponsordrevne arrangement.

Sponsor- og eventbransjen har ideene og visjonene. Bedriftene og kommunene har pengene og fasilitetene. Men hva motiverer dem til å være med på akkurat ditt arrangement? Hva skal til for å få sponsorene med på laget?

Høyskolen Kristiania har invitert og utfordret fem anerkjente fagpersoner, alle kjent for sine erfaringer og kompetanse, til å hjelpe oss med å få svar på disse spørsmålene. Vi tar blant annet for oss sykkel-VM i Bergen; hva var bra og hva var det som gjorde at mesterskapet endte med millionsmell?

Vi kan love et fyrverkeri av et frokostseminar med sannheter og provokasjoner. Spørsmålet er om de passer med hva idretten, næringslivet, kommunene og ikke minst du tenker. Høyskolen Kristiania ser fram til å møte deg for å sammen berike hverandres innsikt og diskutere hvordan eventarrangører og sponsorer bør tenke.

Du er hjertelig velkommen!

  • Når: 25. januar 2018
  • Klokken: 08.00–10.30
  • Hvor: Høyskolen Kristiania Bergen, Kalfarveien 78C

Program

  • 08:00 – 08:30 Servering av frokost
  • 08:30 – 08:50 Jacob Lund: Sponsing. Verdiskapning eller mest moro?
  • 08:50 – 09:10 Lars Brockstedt Svendsen: Hvordan oppnå resultater gjennom sponsing? 
  • 09:10 – 09:30 Rune Bjerke: Intern eller ekstern aktivering – hvor ligger det store potensialet for verdiskapning med sponsorobjektet?
  • 09:30 – 09:55 Bjørn-Erik Stabell: Hvorfor sponset Norsk Laks sykkel-VM i Bergen? Hva var strategien, og hva forventer vi å oppnå?
  • 09:55 – 10:10 Trond Blindheim: Den gode vilje er ikke nok, men sponsing er både filantropi og kostnadseffektiv markedskommunikasjon.
  • 10:10 – 10:30 Spørsmål fra salen til foredragsholderne.

Spørsmål? Kontakt markedskonsulent Line Louise Røen. 

Meld deg på her

  • Hva studerer du?

Om foredragsholderne

Jacob Lund er utdannet historiker og var sponsorsjef i DNB-konsernet fra 1992 til 2012. For sin innsats der mottok han Sponsor og Eventforeningens Ærespris. Han har også vunnet førstepris for beste kultursponsorat i Europa for DNBs sponsing av Ibsenåret 2006, og i 2010 ble han kåret til Norges niende mektigste person av Sportsanalyse.no. I dag er han selvstendig næringsdrivende innen sponsorarbeid, markedsføring og merkevarebygging.

Lars Brockstedt Svendsen er partner i Sponsor Insight og jobber som sponsorrådgiver og analytiker. Gjennom året holder han mange kurs og foredrag. Brockstedt Svendsen grunnla selskapet i 2006 sammen med Vegard Arntsen. Lars har 18 års erfaring fra sponsor- og analysebransjen og var med på å stifte Sponsor- og Eventforeningen i 2001 hvor han nå sitter i styret.

Trond Blindheim er dosent og rektor ved Høyskolen Kristiania. Han har bakgrunn fra reklame- og mediebransjen og har skrevet flere bøker innen markedsføring, markedskommunikasjon og forbrukeratferd.

Bjørn-Erik Stabell fra Norges Sjømatråd jobber med utvikling og markedsføring av kampanjen «Laks er viktig for Norge». Der har Stabell brukt idrett og aktivering av sponsorrater til å markedsføre norsk laks både nasjonalt og internasjonalt for å styrke omdømmet til næringen. Med over 180 dager på veien i 2017, har en samlet lakseindustri vist hvordan man kan bruke idrettssponsorrater på en spennende måte i møte med det norske folk.

Rune Bjerke er førsteamanuensis og emneansvarlig for kurset Eventledelse ved Høyskolen Kristiania. I 2016 utga han boken «Eventledelse og sponsing – helse i hver krone» på Fagbokforlaget.