✕  Lukk søk

Skal øke Astrid S sin følgerskare

Hvordan øke følgerskaren til Astrid S i sosiale medier? I to uker har studenter fra Art Direction og Digital markedsføring jobbet sammen for å besvare spørsmålet med kreativ, digital kommunikasjon.

Skal øke Astrid S sin følgerskare

Astrid S var selv innom høyskolen i forkant av prosjektet for å briefe studentene på oppgaven. Hun delte sine streamingtall og målgruppeinnsikt – detaljer som ellers bare plateselskap og management får innblikk i.

Astrid S er allerede en etablert artist. Hun har mange følgere både her til lands og ellers med sin elektroniske pop-musikk og synlige tilstedeværelse i sosiale medier.

– Jeg er bare ei jordnær jente med humor, som kommer fra Rennebu, sa Astrid selv. Hun påpekte at det var viktig for henne å ikke bli fremstilt som en overlegen popstjerne uten kontakt med fansen.

Se en liten bakomfilm fra prosjektet her!

Mange av studentenes løsninger tok dette med i betraktning da de lagde sin løsning. De spilte på Astrid S’ allerede nære forhold til fansen via sosiale medier.

To uker etter at de fikk oppgaven, kom Astrid S tilbake til Westerdals (nå Høyskolen Kristiania) sammen med representanter fra sitt plateselskap Universal. Nå ville de se studentenes løsninger.
Til sammen ni grupper presenterte løsninger for hvordan Astrid S kan nå ut til et større publikum.

Om Astrid S likte noen av løsningene som ble vist frem er for tidlig å si. Dersom hun velger å gå videre med noen av ideene, vil studentene bli tatt med i videreutvikling og gjennomføring av prosjektet.

Flere bilder fra prosjektet: