Baumann, Jan Kare (2020). Hvordan smart bruk av påvirkningsprinsipper kan gjøre
deg til en bedre selger - Selgere kan utvikle effektivt salgsverktøy ved å bruke klassiske påvirkningsprinsipper i en bestemt rekkefølge. Kunnskapsmagasinet Kristiania. ISSN 2703-707X. p 1-5.
Baumann, Jan Kare (2019). Hva påvirker integrasjon av bærekrafthensynet i
salgsarbeidet? Ledernytt. p 1-12.
Baumann, Jan Kare (2019). Den multi-hybride selgeren: fremtidens selgerprofil?
Baumann, Jan Kare (2018). Selgerens rolle i en digital framtid - Hvilke typer salgsjobber blir automatisert, borte og dannes? .
Baumann, Jan Kare (2018). NEF salgskurs: Salgstrening og salgsteknikker som skaper tillit og verdi.
Baumann, Jan Kåre (2016). Mer enn god pris: Pris eller menneske? Drivere til kundetilfredshet og kundelojalitet i eiendomsmeglerbransjen. . Magma. 19(8) p 13-15.
Baumann, Jan Kåre (2015). Mer enn en god pris: om servicekvalitet og drivere til kundetilfredshet og kundelojalitet i norsk eiendomsmeglerbransje. Eiendomsmegleren. ISSN 0803-7345. (8) p 12-15.
Baumann, Jan Kare (2015). Tilfredse og lojale kunder - det du som eiendomsmegler må være best på.
Baumann, Jan Kare (2013). ”Om mer bevisst salgsrettet selvledelse med refleksjon og overtalende påvirkning som gir kundeoppdrag".