Vant designkonkurranse for MTV
Det hele startet med at kanalens talentutviklingskonsept, MTV Breaks, søkte etter folk til å gjøre arbeid for prisutdelingsshowet MTV EMA 2015. Da Julie skjønte at de i år søkte etter grafisk designer, kastet hun seg ut i det. Hun har vært fan av showet så lenge hun kan huske, og nå skulle hun satse.
– De la ut brief på Instagram og en beskrivelse av showets overordnede grafiske profil. Den tok utgangspunkt i «60-talls illusjoner», med bruk av svart-hvitt kontraster, striper og sirkler. Denne stilen gir mulighet til å jobbe med både enkle og mer komplekse uttrykk, og jeg fikk en umiddelbar idé som jeg jobbet frem, sier Julie.
Etter den uventede telefonen om at hun var den heldige utvalgte for jobben, hadde hun to dager på å videreutvikle og ferdigstille designet.
– Jeg fikk jobbe direkte med det London-baserte byrået Hello Charlie, noe som var veldig spennende. Hello Charlie hadde konseptet for alt det visuelle tilknyttet showet. Jeg liker å jobbe bredt i utviklingsfasen, og kom med mange ulike retninger som de kunne velge mellom. Det var en intens opplevelse! Julie fikk sponset tur ned til showet i Milano, og fikk altså se arbeidet sitt i bruk av artister og kjendiser fra hele verden. Det kan ikke beskrives som noe annet enn en drøm, sier hun.
På spørsmål om hva hun vil råde andre som lurer på å følge drømmen, er hun klokkeklar:
– Ikke nøl med å kast deg ut i ting. Alt gir uttelling på en eller annen måte. Plutselig klaffer det som det gjorde for meg denne gangen. Erfaring er det beste du kan ha på CV-en din.
Hun røper at i tillegg til å ha fått mye oppmerksomhet for denne jobben, også har blitt kontaktet for et mulig prosjekt i forbindelse med Eurovision Song Contest, og for branding av norske og svenske artister. Dette er foreløpig en mulighet – en mulighet som jeg selvsagt skal gjøre alt jeg kan for å realisere!
Sjekk ut flere bilder av konvolutten i bruk på Julies Behance-konto.