JONNY SVARLIAUNET, ny Ad Ops Manager i Mindshare. (Foto Mindshare Egil Arntzen)
Jonny Svarliaunet, ny Ad Ops Manager i Mindshare. (Foto Mindshare Egil Arntzen)
Jeg har allerede fra første dag følt at jeg har noe å bidra med.

Mediebyrået Mindshare har ansatt Jonny Svarliaunet i en nyopprettet stilling som Ad Ops Manager, og styrker dermed sin digitalavdeling. Jonny Svarliaunet skriver for tiden på sin masteravhandling om merkeallianser på tvers av landegrenser, og jobber deltid i Mindshare til over sommeren, når han begynner på fulltid. Mindshare kaller seg selv for et fullservicebyrå som jobber bredt, med alt fra kommunikasjonsstrategier og analyser til materiellproduksjon. De tester stadig nye formater og konsepter, og så et behov for ytterligere ressurser på optimering og evaluering.

– Vi har som ambisjon å ligge i front av den digitale utviklingen i mediebransjen. Derfor er vi glade for å kunne ønske Jonny Svarliaunet velkommen til oss, sa Mindshare-sjef Glenn Myklebust til nyhetskanalen Medier 24, da nyheten ble sluppet.

Utdannelsen gav et solid fundament

Jeg føler at utdannelsen har gitt meg et meget solid fundament som jeg kan spille på ganske bredt, og allerede fra første dag følte jeg at jeg hadde noe å bidra med, kontra å være i ny jobb og starte på scratch.

Som mastergradstudent på Høyskolen Kristiania har Jonny Svarliaunet blant annet studert markedsstrategi, markedsmakt og forbrukermarkedsføring. Han søkte seg til Mindshare på grunn av et sterkt ønske om å jobbe bredt med merkevarer, og gleder seg til å få jobbe med annonsører på alle områder og gjennom hele kundereisen.

– Jeg har hatt lyst til å jobbe i mediebyrå siden jeg tok Bachelor i Markedskommunikasjon. For meg virker mediebyrå som den mest spennende delen av bransjen. Her jobber man med alle sider av et brand, og får lære mye om både større og mindre merkevarer, i forskjellige markedssituasjoner.  Jeg ser for meg å få brukt den strategiske delen av utdanningen mest. Jeg har ansvar for å overse kampanjer og følge med på om de leverer det de skal til riktig tid og så videre. I tillegg vil jeg få mer og mer bruk for kunnskap om merkevarebygging og kampanjer etter hvert, da jeg er tiltenkt en rolle som digital rådgiver i løpet av 2-3 år, og vil da få ansvar for å lage kampanjene for kundene også, avslutter han.