Å velge utdanning er for mange svært vanskelig - ikke bare fordi man er usikker på hvilken retning man ønsker å gå, men også fordi det gjelder å velge en utdanning som gir deg den kompetansen og kunnskapen samfunnet har behov for. Ikke bare i dag, men også i fremtiden.

Møt Patric Johann Ligner (31), tidligere student påbachelor i Reklame og merkevarebygging (nå Bachelor i markedsføring og merkevareledelse), og les hva han mener gjør en student attraktiv i morgendagens arbeidsmarked.

Hva mener dugjøren student attraktiv i arbeidslivet?

– Studenter som viser en genuin interesse for sitt fagfelt og som kan vise forståelsen av sitt fagfelt i et større helhetlig perspektiv for bedriften. Spesielt interessant er det med studenter som viser evne til å kunne kombinere fagfelt.

Gjorde du noe spesielt underveis i studiene for å skille deg ut i mengden?

– Du kommer veldig langt ved å ha en genuin interesse for fag, bedriften og stillingen du ønsker.

Hvorfor valgte du nettopp en utdanning innen markedsføring?

– Jeg valgte studiet fordi det er en praktisk rettet utdanning med dyktige forelesere. Det var spesielt viktig at det var små klasser, ettersom det gir en helt annen dynamikk mellom foreleser og student.

Mener du skolevalget bidro til å gjøre deg attraktiv i arbeidslivet?

– Ja, studenter fra Høyskolen Kristiania kommer med en praktisk forståelse ved at de har jobbet gjennom caser og problemstillinger direkte fra næringslivet. – Høyskolen fokuserer på en praktisk rettet utdanning i kombinasjon med gode faglig og teoretisk tilnærming. De mener jeg gir deg en utdanning som vil forberede deg til næringslivet.