Bronse i Cannes Lions
Reklamefilmen «Car wash», som reklamebyrået Try har laget for OMO vaskemiddel, vant bronse under den prestisjetunge Cannes Lions-festivalen. Idéen bak reklamefilmen kom fra Hanna Sætre og Siv Martine Nyborg, to tidligere studenter ved Fagskolen Kristiania
Hjernene bak konseptet
Under studietiden var Hanna og Siv i praksis hos det anerkjente reklamebyrået Try. En av kundene i praksisperioden var OMO. De ønsket å få fram at OMO vaskemiddel tar vare på tøyet ditt – formen forandrer seg ikke i vask, får ikke nupper, krymper ikke og blir ikke blasse – kort sagt alt det uheldige som kan skje med favoritt-tøyet ditt etter klesvask. Litt idédrodling frem og tilbake førte til konseptet om utvaskede farger på biler, som de senere pitchet for Øystein Halvorsen og Karin Lund i Try. Idéen ble såpass godt mottatt at Øystein og Karin gikk videre med konseptet. Sluttresultatet ble reklamefilmen «Car Wash». Hanna og Siv er overlykkelige over at det ferdige resultatet falt i smak hos juryen i Cannes Lions. – Da vi fikk vite at OMO var på shortlist i Cannes synes vi at det var ganske stas – men at den kapret en løve er noe vi ikke kommer over med det første. Det er dritkult! Og det er særlig gøy å vinne med et så dyktig og flott team fra Try, forteller de entusiastisk.
Se reklamefilmen
Hanna og Siv ble ferdige på fagskolestudiet Reklame og merkekommunikasjon høsten 2016. Selv om studietiden er over, fortsetter det gode samarbeidet. Nå jobber nemlig begge to som kreatører i utviklingsbyrået Trigger. Vi ser frem til å følge dem videre!