Thea med to av sine nye venner

Etter 10 dager på Cannes Lions International Festival of Creativity, landet Thea Berg Nesse på Gardermoen med et veldig stort smil om munnen, masse ny kunnskap og ikke minst ny motivasjon i bagasjen!

– Det har vært veldig gøy og lærerrikt, forteller Thea. 

Cannas Lions er et arrangement hvor reklametalenter over hele verden møtes for kurs, undervisning og konkurranse. 

– Etter å ha tilbrakt fem dager på skole, har jeg fått møte mange flinke mennesker som har inspirert meg til å virkelig jobbe videre med reklame, sier Thea.

På listen over bare noen av dem hun har fått møte kan hun nevne Raven fra Crane TV, Lars Silberbauer fra LEGO, Pip Jamieson fra The Dots, Rohan Routroy fra Twitter, Glenn Cole fra 72AndSunny og Till Diestel fra Adam&Eve DDB.

– I tillegg har mange flere tatt turen innom klasserommet vårt, for å dele sin historie fra bransjen, forteller Thea.

– Man lærer mye av å møte andre studenter med mål om å gå inn i samme bransje. 

Gjennom oppholdet skulle studentene lage en brief som skulle presenteres for en jury på slutten av oppholdet.

– Sammen med Maksimilian Kallhed og Abraham Asefaw fra ”The Pop up Agency”, som har vært våre ”gudfedre” gjennom oppholdet, har vi jobbet sammen for å løse en brief som vi presenterte for en jury siste dagen, forteller Thea. 

Hele gjengen samlet

Med lange dager og sene kvelder fikk Thea det meste ut av oppholdet, og understreker at det har vært en veldig stor opplevelse for henne. 

– Dette er en opplevelse jeg vil huske resten av mitt liv, og jeg har lært utrolig mye jeg vil ta med meg videre, avslutter Thea Berg Nesse, student på Reklame og merkekommunikasjon.