Bilde av Gina som studerer digital markedsføring
Gina studerer digital markedsføring.
  • Navn: Gina Næss Korslund
  • Studerer: Bachelor i digital markedsføring

Hvorfor valgte du å studere digital markedsføring?

– Jeg har en bachelorgrad som medieprodusent fra Høgskulen i Volda. Jeg ville bygge på denne med markedsføring, slik at jeg er bedre rustet for å starte et eget reklamebyrå en gang i fremtiden. Jeg er veldig interessert i, og fascinert av, sosiale medier og hvordan de påvirker oss. I det store og hele vil jeg lære meg kunsten ved markedsføring og god kommunikasjon. Jeg tror dette vil gi meg en bred kompetanse satt sammen med min tidligere utdanning.

Hva lærer du her?

– Jeg lærer kommunikasjon og markedsføring med digitale flater i fokus. Første semesteret nå er ganske generelt, men vi får flere caser og praktisk arbeid etterhvert.

Jeg liker at studiet har gode forelesere fra bransjen og er oppdatert. Vi er en liten klasse, det gjør at vi får et trygt studiemiljø og det er lett å bli kjent med de andre i klassen.

Beskriv en typisk uke?

– En typisk uke består av forelesninger i 3-4 timer ca. tre dager i uka. Etter timen er det gjerne felles lunsj i kantina før vi jobber med gruppearbeid. Vi har ganske stor frihet til å legge opp dagene selv, da vi har forelesning fra 9-12 stort sett. Utover i studiet vil vi få flere forelesninger og gruppearbeid, noe jeg ser frem til.

Hva er liker du best ved utdanningen?

– Jeg liker at studiet har gode forelesere fra bransjen og er oppdatert. Vi er en liten klasse, det gjør at vi får et trygt studiemiljø og det er lett å bli kjent med de andre i klassen. Jeg liker også at vi ofte i forelesningen har små gruppearbeid, slik at vi får brukt teorien i praksis.