Strategi og PR – Møt bransjen
Hans Geelmuyden forteller hva Geelmuyden Kiese ser etter når de ansetter, og muligheter etter strategi og PR-studiene ved Høyskolen Kristiania.
Hva skjer innen ditt felt/bransje med tanke på strategi og PR-faget?
- Digitaliseringen øker mengden tilgjengelig informasjon dramatisk hver dag. Kreativitet er nødvendig for å bli lagt merke til, og strategi for å bli husket i informasjonsjungelen.
Hvilke kvaliteter hos studentene er bransjen ute etter? Hvem lykkes i bransjen?
- Kommunikasjon er komplisert og blir stadig mer spesialisert. For å møte kundene sine økende krav til kvalitet, har vi i GK utviklet Norges største kommunikasjonsbyrå, og Danmarks største PR byrå. Vi er 150 kolleger i Skandinavia med over 40 ulike mastergrader. I bunnen hos alle ligger kjærligheten til sivilisasjon og kommunikasjon. Kreativitet er kommunikasjonens hjerte.
Har du et tips til studentene?
- For å bli god til å kommunisere må du gjøre seks ting; lese, lese, lese og skrive, skrive, skrive!