Satset høyt – fikk jobb i IT-giganten EVRY
Det er ikke alltid lett å skille seg ut fra andre søkere når man konkurrerer om drømmejobben. Relevant utdanning og en viktig personlig egenskap sikret Eivind (26) jobb i IT-giganten på Fornebu.
Å ha et konkurranseinstinkt kan få deg langt her i livet. Men noe som er like viktig er å tørre å satse. Da er det ingen begrensninger på hvor langt du kan nå.
En som turte å satse, er Eivind Aamodt Johnson. Etter tre år på Bachelor i ledelse og servicestrategi har han fått seg en solid jobb hos IT-giganten EVRY på Fornebu.
– Hver gang jeg har fått en ny mulighet enten privat eller i jobbsammenheng, skyldes det at jeg har turt å si ja. Selv om utfordringen kan virke enorm, forteller han.
Interessert i dette studiet?
26-åringen fra Oslo tilhører det første kullet som studerte ledelse og servicestrategi ved Høyskolen Kristiania. Derfor var vi ekstra interessert i å finne ut hvordan det hadde gått med ham etter studiene.
Å si at det har gått over alle forventninger, virker passende.
– Hver gang jeg har fått en ny mulighet enten privat eller i jobbsammenheng, skyldes det at jeg har turt å si ja.
Når kunsten av å glede andre blir karriere
I dag jobber Eivind som Service Delivery Manager hos IT-selskapet EVRY. Der spesialiserer han seg i å skape gode kundeopplevelser, ved å følge opp og rapportere alle tjenester til selskapets kunder. I hans tilfelle – norske sparebanker.
Han strekker seg gjerne litt ekstra for at EVRY sine kunder skal få valuta for pengene.
– Før studiene jobbet jeg på et museum med mange besøkende fra hele verden. Det ga meg alltid en god følelse å se at de satte pris på opplevelsen, forteller Eivind.
– Da jeg skulle velge studier, ville jeg derfor studere noe som lot meg fortsette med å skape fornøyde kunder. Men som også kunne lære meg mer om forretningsdrift.
Etter å ha sett på flere skoler og flere linjer, endte valget hans på Bachelor i ledelse og servicestrategi.
Studiet som skaper engasjerte ledere
Ledelse og servicestrategi handler om å utdanne ledere og medarbeidere som vet hvordan man skaper gode kundeopplevelser. Enten om det er brukervennligheten til en app, et hotellopphold eller et kundeforhold.
Eivind legger opp til at kundene hans skal oppleve et skyhøyt servicenivå gjennom jobben han gjør – samtidig som de får tjenester som er best i sitt felt.
Hos EVRY gjør han begge deler.
– Å jobbe i EVRY er veldig lærerikt og spennende, sier han og nevner at tiden på høyskolen ga han et solid fundament for å utvikle seg videre.
– Det utgangspunktet jeg har tatt med meg fra Høyskolen Kristiania har vært veldig nyttig for å få jobben. Nå synes jeg det er veldig spennende å se hvordan teori utfolder seg i praksis.
Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne!
Vil du også studere ledelse og servicestrategi?
Se noen av våre tidligere studenter
- School of Health SciencesLes mer
Fra studentklinikk til egen klinikk
Merete, Jacob og Bård slo seg sammen og fikk til gründerdrømmen. Her deler de tipsene sine med kommende studenter! - School of Health SciencesLes mer
Norge trenger flere med denne utdannelsen
Ole Jørgen Glesaaen hadde alltid vært interessert i idrett og ernæring. Derfor traff utdanningen han valgte midt i blinken. - Bachelor i digital markedsføringLes mer
Landet drømmejobben
Carlene Digerud hadde et mål om å få en god og kreativ jobb før studiet var over. Det målet nådde hun med en Bachelor i digital markedsføring! - School of Communication, Leadership, and MarketingLes mer
Tok motet til seg og satset – gikk rett til topps
Eivind har aldri vært redd for å si ja. Den innstillingen kombinert med studievalget førte til toppjobb på Fornebu.