Skjermbilde fra det digitale møteverktøyet Zoom. Personen til venstre holder frem en hund.
På bildet er til venstre Anders Nome, leder læringsteknologi, og Stian Ulveraker Hauger, systemadministrator Læringsplattform LMS.Foto: Zoom

Det har vært høy aktivitet på Zoom etter vi alle flyttet kontorer og lesesaler hjem i stua. Dette skjedde etter at vi stengte campus Oslo og campus Bergen torsdag 12. mars.

Det har vært mye å gjøre for Stian Ulveraker Hauger etter at all undervisningen over natten ble flyttet over til et digitalt campus. ​Han er systemadministrator Læringsplattform LMS og har gitt hjelp til selvhjelp når hverdagen plutselig måtte løses på en annen måte. 

– Det har vært en ganske hektisk uke, heldigvis har vi har vi kun støtt på positive medarbeidere, noe som gjør jobben litt enklere, sier han.

Imponert

Det er som nevnt femsifret antall personer i aktivitet på Zoom, og antallet møter og undervisningsøkter vokser stadig. Hauger har kjørt kurs, slik at alle skal få logget seg på.

 – Vi setter opp flere økter fortløpende slik at alle skal få muligheten til å få en gjennomgang. Vi har også lagt ut opptak av en av disse øktene, slik at de som ikke har muligheten til å være med i de oppsatte tidspunktene kan se opptaket når det passer for dem. 

Han legger ikke skjul på at han er imponert over de ansattes evne til å omstille seg.
 
– De ansattes har satt seg inn i nye systemer på kort tid. Alle jeg har hatt kontakt med har vært positive, noe som gjør det veldig mye enklere å supportere en større mengde mennesker. Vi må også gi en stor takk til IT og servicesenteret. Uten støtte fra disse kunne ikke vi satt av så mye tid til opplæring og oppfølging av de ansatte, avslutter systemadministratoren.