✕  Lukk søk
Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon

Erling Dokk Holm

Erling Dokk Holm

Førsteamanuensis

959 47 466

Bakgrunn

Erling Dokk Holm har doktorgrad fra Arkitekt- og designhøyskolen og har arbeidet og publisert på områder som forbrukersososiologi, politisk teori, byplanlegging og arkitektur.

Hans forskning de siste årene har kretset rundt spørsmål om urban vekst og byers sosiale, økonomiske og kulturelle liv. Erling Dokk Holm har tidligere vært ansatt i Norsk Form.

Erling Dokk Holm har sittet i flere statlige utvalg og råd, og er en hyppig foredragsholder for næringsliv og offentlig sektor. Han er spaltist i Dagens Næringsliv

Erling Dokk Holm har markert seg med sterke meninger om form, reklame og moderne forbruksmønster, og blir mye brukt av media.

Erling Dokk Holm har skrevet bøkene

  • Fra Gud til Gucci (2004)
  • Varene tar makten (2001)
  • Fra passiva til aktiva (2014)