✕  Lukk søk
Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon

Karl-Fredrik Tangen

karl-fredrik-tangen

Førstelektor

415 17 488

Bakgrunn

Interessefelt: Klasse og livsstil. PR og retorikk under kapitalismen. Arbeid og skjult disiplinering. Hverdagspraksisens grunnlag i sosiale strukturer. Kommunikasjonsarbeidet og forbruk i økonomisk historie. Mediemarked og medienes samfunnsfunksjon. Makt og nettverk. Vitenskapsteori og markedsanalyse.

Bakgrunn: Karl-Fredrik Tangen er utdannet samfunnsgeograf fra Universitetet i Oslo. Han underviser i forbrukersosiologi, kommunikasjon, PR, metode og medier.

Karl-Fredrik Tangen er skribent i Dagens Næringsliv og foredragsholder. Han har tidligere jobbet i reklamebyrået Bates, og han har vært med på utviklingen av segmenteringsmodellen Sosioraster.

Karl-Fredrik Tangen har bidratt i bøkene:

  • Markedets fremtid
    Kapitalismen i krise?
    Ole Jacob Madsen og Simen Andersen Øyen (red.)
    Utgivelsesår: 2010
  • Forbrukersosiologi
    Makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet
    Gerhard Emil Schjelderup og Morten William Knudsen (red.)
    Utgivelsesår: 2007
  • Tall, tolkning og tvil bak metodevalg i økonomi, ledelse og markedsføring
    Frode Nyeng og Grete Wennes (red.)
    Utgivelsesår: 2006
  • Forbruk
    Lyst, makt, iscenesettelse eller mening?
    Trond Blindheim, Thor Øivind Jensen, Frode Nyeng og Karl-Fredrik Tangen
    Utgivelsesår: 2004