Nils Høgevold

    • Professor
  • Institutt for markedsføring
  • School of Communication, Leadership and Marketing

Bakgrunn

Nils M. Høgevold er professor i markedsføring og programlederansvarlig på Høyskolen Kristiania. 

På Høyskolen Kristiania leder han Skandinavias eneste høyskolestudium innen salg og salgsledelse med ca. 550 studenter, og har en periode vært instituttleder for Institutt for markedsføring. Han har tidligere vært ansvarlig for og utviklet fag som merkevarebygging, markedskommunikasjon og markedsstrategi. I dag har han fokus på fagene salg, relasjonsbygging og salgsledelse.

Høgevold har publisert en rekke artikler i anerkjente internasjonale tidsskrifter som Journal of Business-to-Business Marketing, Journal of Business and Industrial Marketing, Journal of Cleaner Production, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Supply Chain Management: An International Journal og European Business Review. Hans forskningsinteresser omfatter relasjonsbygging innen salg, salgsprestasjoner og utvikling av bærekraftig forretningsstrategi.

Høgevold har jobbet i skjæringspunktet mellom akademia og næringslivet i en rekke år. Han har tidligere jobbet i Freia/ Mondelez, SCA og Tjæreborg. Som partner og rådgiver i TradeMark as har han jobbet i mer enn 50 norske og internasjonale firmaer med rådgivning og kompetanseutvikling.

Ekspertområder

Ansatte detaljer