✕  Lukk søk
Institutt for markedsføring, økonomi og innovasjon

Nils Høgevold

nils-hogevold

Førsteamanuensis

Faglig studieleder Bachelor i Markedsføring og salgsledelse

906 89 436

Bakgrunn

Nils M. Høgevold er førsteamanuensis og faglig studieleder Bachelor i Markedsføring og salgsledelse ved Høyskolen Kristiania.

Ved Høyskolen Kristiania har han tidligere vært ansvarlig for og utviklet fag som merkevarebygging, markedskommunikasjon og markedsstrategi. I dag har han fokus på fagene salg og relasjonsbygging, og salgsledelse. Høgevold har publisert flere artikler i anerkjente internasjonale vitenskapelige tidsskrifter om relasjonsbygging i varehandelen og om bærekraftig forretningsstrategi.

Arbeidserfaring

  • Faglig studieleder
    Høyskolen Kristiania / Bachelor i Markedsføring og salgsledelse
    2014 – nåværende
  • Owner/Management Consultant
    TradeMarks AS
    1993 – nåværende
  • Førsteamanuensis
    Høyskolen Kristiania
    1987 – nåværende
  • Brand Management
    Freia AS
    1986 – 1991

Utdanning

  • MBA
    Thunderbird School of Global Management
    1984 – 1985
  • Master of Business and Marketing
    Handelsakademiet
    1979 – 1982

Nylige publiseringer

  • Høgevold, Nils; Svensson, Göran; Wagner, Beverly; Varela, Juan Carlos Sosa; Ferro, Carlos; Padin, Carmen.
    Influence of stakeholders and sources when implementing business sustainability practices. International Journal of procurement management 2016 ;Volum 9.(2) s. 146-165
    HK
  • Dos Santos, Maria A. O.; Svensson, Göran; Padin, Carmen; Høgevold, Nils.
    Corporate risk exposure by implementing sustainable business practices – an African case. International Journal of Logistics Economics and Globalisation 2015 ;Volum 6.(3) s. 179-251
    HK
  • Høgevold, Nils; Svensson, Göran; Klopper, H. B.; Wagner, Beverly; Valera, Juan Carlos S.; Padin, Carmen; Ferro, Carlos; Petzer, Daniel J..
    A triple bottom line construct and reasons for implementing sustainable business practices in companies and their business networks. Corporate Governance : The international journal of business in society 2015 ;Volum 15.(4) s. 427-443
    HK

Forskerprofil på CRIStin
LinkedIn-profil