✕  Lukk søk
Administrasjon

Trond Blindheim

Trond Blindheim

Dosent

926 95 471

Bakgrunn

Trond Blindheim er utdannet sosiolog fra Universitetet i Oslo, og underviser i markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Blindheim har skrevet flere bøker og artikler innen markedsføring, reklame og forbruk. Han har ti års praksis fra reklame- og mediebransjen som tekstforfatter, kreativ leder og direktør, og blir mye benyttet som foredragsholder i næringslivet.

Blindheim har bakgrunn fra både akademia og reklamebransjen. Han har tidligere arbeidet ved Norges Markedshøyskole/Handelshøyskolen BI, og i forskjellige reklame- og mediebyråer som hhv tekstforfatter, kreativ leder og direktør. Hans spesialområder er markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Han ble i 2005 tildelt Mediaforums hederspris.

Trond Blindheim er samfunnsengasjert og kjent fra diverse medieoppslag og debatter på norsk TV og radio. Han har skrevet en rekke bøker og artikler om markedsføring, forbruk og reklame.

I 2000 ble han medlem i det regjeringsoppnevnte Nyborgutvalget som utredet om kommersialisering av barne- og ungdomskulturen. I 2009 ble Trond Blindheim medlem i Markedsrådet