Overføring av filer og biblioteker i Adobe
Disse veiledningene hjelper deg migrere fra den gamle, personlige Adobe-kontoen din til den nye.
Ta kontakt med IT-brukerstøtte dersom noe er uklart.
Adobe-migrering
- Sørg for at du er logget på kontoen din i Creative Cloud-appen. Du finner Creative Cloud i menylinjen øverst på Mac eller nederst til høyre på Oppgavelinjen i Windows.
- Åpne Finder (Mac) eller Filutforsker (Windows). I hurtigmenyen på venstre side skal du finne en mappe som heter Creative Cloud Files.
- Opprett en ny mappe for å midlertidig lagre filene dine, for eksempel på Skrivebordet eller i OneDrive, og flytt/kopier innholdet fra Creative Cloud Files til denne.
- Logg ut av Creative Cloud-appen og logg inn med den nye kontoen din.
- Flytt tilbake dokumentene til den nå tomme Creative Cloud Files-mappen.
- Gjelder kun for brukere med full Creative Cloud-pakke. Ikke rene Acrobat Pro-brukere.
- Gå til https://assets.adobe.com/libraries og logg inn med den gamle brukeren din.
- Velg Dine biblioteker.
- Finn biblioteket/-ene du vil ta med deg og klikk på de tre prikkene. Velg så Del og Få kobling.
- Sørg for at bryteren Tillat lagring i Creative Cloud står på og klikk Kopier kobling. Lim koblingen inn i et tekstdokument.
- Gjenta de to siste trinnene til du har koblinger til alle bibliotekene dine i dokumentet ditt.
- Logg ut av den gamle Adobe-kontoen og logg inn med den nye kontoen din.
- Følg linkene du lagret i dokumentet ditt for å åpne bibliotekene dine og klikk på Kopier til Ditt arbeid. Da blir bibliotekene lagret til ditt bibliotek.
- Gjelder Creative Cloud-brukere. Ikke rene Acrobat Pro-brukere.
- Gå til https://assets.adobe.com/cloud-documents og logg inn med den gamle brukeren din.
- Nå kan du velge om du vil laste ned filene eller bruke kobling — som med biblioteker — til å lagre de direkte til den nye kontoen din.
Last ned
Klikk på de tre prikkene for hvert dokument du vil ta med deg og velg Last ned.
Når du har lastet ned alle dokumentene kan du flytte dokumentene fra dine nedlastinger til f.eks. den nye Creative Cloud-mappen din. Bare sørg for at du har logget inn på den nye kontoen din i Creative Cloud-appen.
Kopier kobling
Klikk på de tre prikkene for hvert dokument du vil ta med deg og velg Få kobling.
Logg ut av den gamle kontoen din og logg på med den nye. Åpne deretter linkene du lagret og klikk på Kopier til Ditt arbeid. Deretter finner du dokumentene dine under Nettsky-dokumenter på nettsiden og i Adobe-programmene.
- Gjelder dersom du har lagret PDF-dokumenter i Document Cloud-løsningen. Sjekk om du har dokumenter lagret her: https://documentcloud.adobe.com/link/documents/files/
- Åpne lenken over i nettleseren din og logg på med den gamle kontoen din.
- Enkeltdokumenter:
- Kryss av ved alle dokumentene du vil ta med deg og velg Last ned.
- Mapper:
- Klikk på de tre prikkene på høyre side for den aktuelle mappen og velg Last ned.
- Pakk opp ZIP-filene du lastet ned og lagre dokumentene til et nytt sted, som i OneDriven din.
For andre tjenester, se Adobes egne veiledninger her.