Deg som er i en forening
Her finner du nyttige tips og triks som kan gjøre din forening enda bedre og enda mer synlig! Trenger du hjelp med noe du ikke finner info om her – ta kontakt med studieliv@kristiania.no.
Vektøykasse
Sosiale medier
- Skaff dere en Facebookside og bygg den opp med informasjon, innlegg, bilder og hendelser for å synliggjøre arbeidet foreningen gjør.
- Bruk hashtaggene #minforening og #livetpåhk i sosiale medier
- Spør om dere kan markedsføre foreningen deres i Høyskolen eller Fagskolens sosiale medier.
Eventkalenderen
For oppføring av arrangementet deres i Kristianias eventkalender (kristiania.no/event), send en epost til event@kristiania.no som inneholder følgende:
- Tittel på arrangementet
- Dato og klokkeslett (til... / fra...)
- Sted (kan også være online; legg i så fall ved en Zoom-lenke f.eks.)
- Lenke til påmelding/billettbestilling
- Ev. lenke til facebookarrangement
- Bannerbilde (1200x628)
- Tekst / informasjon om arrangementet til publikum.
Stand
Stå på stand og promoter tilbudet deres! Ha med noe som kan deles ut og gi ut kort og tydelig informasjon på flyers eller visittkort.
Ønsker du å stå på stand tar du kontakt med leder.marked@studentunionen.no eller studieliv@kristiania.no
Retningslinjer for standplasser:
- Tillatelse til standplass gis til studentforeninger som har som formål å arrangere faglige og sosiale tilbud til studentene ved Høyskolen Kristiania.
- Det er ikke lov å lage eller varme opp mat på standplassen
- Standen må ikke være forstyrrende for studenter som er på forelesning eller som bruker området som arbeidssone
Oppheng av plakater
Alle plakater som henges opp må først godkjennes av resepsjonen og få datostempling. Plakater skal henges opp på angitte områder på campus.
Kriteriene for å få godkjent plakat er:
- Tilbudet skal ikke konkurrere med høyskolens eksisterende tilbud
- Tilbudet skal være relevant for studenter og/eller ansatte
- Tilbudet skal ikke bryte med høyskolens ruspolicy
- Det skal være stempel med datomerking som indikerer når plakaten kan fjernes.
Godkjente flater for oppheng av plakater finner du her:
Oslo:
Fjerdingen:
- Oppslagstavle henger til høyre og venstre for hovedinngangen
Kvadraturen:
- Oppslagstavler i følgende etasjer i oppgang A: 2., 3., 4., 5. og 6. etasje
- Oppslagstavle i B-bygget (utenfor kantina ved printerne i 2.etasje)
- Magnetrammer i heisene (hvis de ikke er ledige avtal med resepsjonen)
- Masterområdet i Kirkegata 20: Oppslagstavler på kjøkkenet i 2. og 5.etasje
- Biblioteket i Kongens gate 22: Oppslagstavle i 2.etasje ved kaffeautomaten
Spikersuppa:
- Oppslagstavle i kantina
Bergen:
- Hansaparken: Oppslagstavle ved inngangsparti
Vågen: Oppslagstavle utenfor toalettene i 5.etasje, samt i minglerom i 4.etasje
Alle bygg:
- Magnetrammer i heisene kan brukes, men hvis de ikke er ledige må dette avtales med resepsjonen
- Magnetrammene på toalettene eies av SHK. Ønsker du oppslag her ta kontakt med markedsavdelingen i SHK: leder.marked@kristiania.no
NB: Plakater som mangler godkjennelse, datostempling eller ikke henger på angitte områder vil bli fjernet.
Skjermer på campus
Ønsker du å ha informasjon om din forening eller et arrangement kan du spørre om å få informasjonen på skjermene på våre bygg. Slik gjør du det:
- Send forespørsel til infoskjerm@kristiania.no, med informasjon om arrangementet og et skjermbilde i format 1920x1080
- Frist for å sende inn forespørsel er senest 4 dager før det skal publiseres på skjerm
- Kriterier for godkjenning er de samme som ved oppheng av plakater
Postmottak
Hvis det ikke foreligger noen avtale om mottak av post på campus, skal post mottas av privatpersoner og ikke Høyskolen Kristiania og Fagskolen Kristiania.
- Her kan du som tillitsvalgt, student eller medlem i en studentforening få hjelp til å gjennomføre studentarrangement på campus.
Ta kontakt med studieliv@kristiania.no for videre veiledning på gjennomføring av arrangement.
Her er informasjon vi ønsker at du har klart før du tar kontakt med oss:
- Hensikten med arrangementet
- Målgruppe for arrangementet
- Antall deltakere
- Ønsket dato og tidspunkt for arrangementet
- Ønsket lokale/rom for arrangementet
- Skal det serveres mat og drikke på arrangementet?
- Høyskolen Kristiania og Fagskolen Kristiania har egne retningslinjer vedrørende rus for studenter og ansatte. Retningslinjene gjelder for alle ansatte, studenter og gjester, under både interne og eksterne arrangement.
Bestemmelsene i retningslinjene omfatter også arrangementer hvor Studentunionen og/eller andre foreninger opptrer som ambassadører.
- Alle studentforeninger ved Høyskolen Kristiania og Fagskolen Kristiania kan søke økonomisk støtte gjennom to ulike fond.
Det er viktig at du setter deg inn i retningslinjene for å få innvilget støtte.
HK-fondet gir støtte til studentvelferd, og har søknadsfrist 1. oktober og 15. februar.
SHK-fondet gir støtte til linje- og interesseforeninger. Søknadsfristen er mellom 01.08 – 15.06.