Lene Pettersen

    • Førsteamanuensis
  • Institutt for kommunikasjon
  • School of Communication, Leadership and Marketing
Lene.Pettersen@kristiania.no
+47 411 35 061

Bakgrunn

Lene Pettersen er førsteamanuensis i sosialantropologi ved Institutt for kommunikasjon ved Kristiania. Hun underviser i temaer knyttet til teknologi, etikk, strategi, sosiale medier, kommunikasjon, innovasjon og kreativ prosjektutvikling.

Hun er forfatter av boken "Hva er strategi?" som ble utgitt av Universitetsforlaget 2020, og oversatt til svensk og utgitt ved Svensk studentlitteratur 2021. I tillegg har hun vært medredaktør og skrevet bokkapitler i "Metodebok for kreative fag" (2017), i "Kommunikasjon for ledere og organisasjoner" (2018), og i "Sosiale medier fra innsiden og ut" (2012).

Pettersen har også publisert en rekke vitenskapelige artikler i anerkjente fagfellevurderte tidsskrifter, både nasjonalt og internasjonalt. Hun leder et internfinanisert forskningsprosjekt om datingapper (DigiLove).

Ekspertområder

  • Kommunikasjon
  • Innovasjon
  • Sosiale medier
  • Kunstig intelligens
  • Algoritmer
  • Delingsøkonomi
  • Strategi
  • Personvern
  • Plattformøkonomi
  • Datingplattformer
  • Programmatisk annonsering

Ansatte detaljer