Anders Mamen

    • Høyskolelektor
  • Institutt for markedsføring
  • School of Communication, Leadership and Marketing
Anders.Mamen@kristiania.no
+47 930 70 809

Bakgrunn

Anders M. Mamen er høyskolelektor ved institutt for markedsføring på Kristiania og studieprogramleder for bachelor i administrasjon og ledelse på nett. Han underviser fagene markedsføring, prisstrategi og markedsanalyse. Han har mange års erfaring som markedsanalytiker i Kantar (TNS Gallup), og har jobbet som rådgiver for flere av Norges ledende virksomheter med markedskommunikasjon, merkevarebygging, produktutvikling, prissetting, kundetilfredshet og -lojalitet. Tidligere har han jobbet i Microsoft og Telia. I 2014 mottok han prisen Årets Markedsanalytiker i Strategi- og analyseforeningen. I 2021 ble han utnevnt til æresmedlem i samme forening. Han er utdannet Sivilmarkedsfører fra Handelshøyskolen BI, Cand.merc. med hovedfag i markedsføring fra Universitetet i Sørøst-Norge og MBA fra Warwick Business School.

Ekspertområder

  • Markedskommunikasjon
  • Merkevarebygging (branding)
  • Forbrukeratferd
  • Digital markedsføring
  • Markedsføring
  • B2B Markedsføring
  • Segmentering
  • Prisstrategier
  • Produktutvikling
  • Markedsanalyse

Ansatte detaljer