Moghaddam, Mehrnaz, Kristiansen, Elsa & Opstad, Birger (2024). Development and validation of a consumers' co-creation participation measure in the event context. I Chen, Joseph S., Prebensen, Nina Katrine & Uysal, Muzzaffer S (red.) Handbook of experience science: tourism, hospitality, and leisure. Edward Elgar Publishing. ISBN 9781803926896. s 173-187. doi:
Moghaddam, Bardiya, Kristiansen, Elsa & Opstad, Birger (2024). Enhancing consumer participation in the context of sport events: The power of three basic psychological needs. Journal of Convention & Event Tourism. ISSN 1547-0148. 25 s 259-291. doi:
Opstad, Birger (2008). Merkeutvidelser: Betydningen av kompleksitet innen utvidelseskategorien og informasjonstilgjengelighet på konsumentens vurdering. Norges Handelshøyskole. ISBN 9788240501945.
Formidling
Kristiansen, Elsa, Houlihan, Barrie, Ørmen Johnsen, Kristin, Opstad, Birger & Stubberud, Hans Anton (2024). Managing stakeholder tension in the hosting of a major ski sprint event in a Norwegian city.
Kristiansen, Elsa, Opstad, Birger & Stubberud, Hans Anton (2024). Forskning viser hvorfor skisprinten er viktig for en by som Drammen. Drammens tidende. ISSN 0805-3731.
Opstad, Birger (2016). Derfor går vi bananas over godteriet.
Engeset , Marit Gundersen & Opstad , Birger (2012). Rådyrt eller røverkjøp? Hvordan presentasjon av pakketilbud påvirker kunders oppfatning av pris og kvalitet.
Opstad , Birger (2011). Merkevarer – forskning på fornuft og følelser.
Engeset , Marit Gundersen & Opstad , Birger (2011). Vacation packaging: The impact of bundle size and price presentation on price expectations and evaluation.
Opstad, Birger & Engeset, Marit Gundersen (2010). Alkoholreklame gir økt konsum. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
Opstad, Birger (2010). Sjekker vi skattelistene?
Opstad, Birger (2008). Kompleksiteten innenfor utvidelseskategorien og vurdering av merkeutvidelser.
Opstad, Birger (2006). Konsumentens måloppnåelse som effekt av ulik tilretteleggelse av produktinformasjon på Internettsider.
Opstad, Birger (2005). Karakteristika ved utvidelseskategorien sin påvirkning på attraktiviteten til en merkeutvidelse. -Fra en konsument og markedsførers ståsted.
Opstad, Birger (2004). Hvordan kan en e-handelsaktør øke konsumentens velferd ved produktbeslutninger foretatt på Internett?