Cecilie Staude
-
- Høyskolelektor
- Institutt for markedsføring
- School of Communication, Leadership and Marketing
Bakgrunn
Cecilie Staude er høyskolelektor på Institutt for markedsføring med bred kompetanse innen strategisk kommunikasjon og bærekraft. Hun har lang erfaring med å koble teori og praksis og er spesielt opptatt av hvordan bærekraft kan integreres i merkevare- og kommunikasjonsstrategier for å skape konkurransefortrinn.
Ansatte detaljer
Vitenskapelige publikasjoner
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2017). Hvordan lykkes med reklame på Facebook? :. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 20(4) s 22-29. FULLTEKST
- Staude, Cecilie (2011). 10 råd for å lykkes i sosiale medier. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. (4)
Formidling
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #1 - Hva er digital forretningsforståelse.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #2 - Gevinster av digitalisering.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #3 - Den fjerde industrielle revolusjon.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #4 - Oppsummering fra samlingene på Campus.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #5 - Applikasjonsarkitektur og databaser.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #6 - Forretningssystemer.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningsforståelse Fagpodden #7 - Social CRM.
- Heggernes, Tarjei & Staude, Cecilie (2018). Digital Forretningforståelse Fagpodden #8 - Digital markedsføring.
- Staude, Cecilie (2016). Misliker reklame på Facebook. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Staude, Cecilie (2016). To digitale reklamefeller. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Staude, Cecilie & Selnes, Fred Erling (2016). Hvordan lykkes med reklame på facebook. kampanje.com.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Østlandssendingen Paneldeltager i Fredagspanelet 1 gang i mnd - totalt 6 ganger i 2015.
- Staude, Cecilie (2015). Intervju TV2 Nyhetskanalen om valg 15 og politikeres bruk av sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). NYhetsinnslag TV2 nyhetene om netthets og sjikane i sosiale medier, sammen med Knut Olav Åmås..
- Staude, Cecilie (2015). Sak i Journalisten om "bør vi være varsomme med unge bloggere" , sammen med Berit Skog, NTNU.
- Staude, Cecilie (2015). Nyhetsinnslag VGTV om Snapchat.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel i dagens Næringsliv - vi er alle markedsførere.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel i dagens Næringsliv om maktdeling.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt om reklame på Instagram.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt - mobiliserer på Facebook.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Kulturnytt om veldedighet i sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). NRK kulturnytt om Instagram.
- Staude, Cecilie (2015). NRK Nyhetsmorgen om foreldrekunnskap om sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Nrk nyhetsettermiddag, Kulturnytt om Alkoholreklame på Internett.
- Staude, Cecilie (2015). Artikkel Dagbladet - ny facebookknapp skaper debatt.
- Staude, Cecilie (2015). Dagbladet - skal lokke unge velgere med Snapchat.
- Staude, Cecilie (2015). dagbladet - Slik er nye instagram.
- Staude, Cecilie (2015). Dagbladet - Norske bloggere tjener 80.000 på ett blogginnlegg.
- Staude, Cecilie (2015). Vårt Land - nå er trykkefriheten for alle.
- Staude, Cecilie (2015). Vårt Land - Kundene kuppet Freias kampanje.
- Staude, Cecilie (2015). Kunnskapsfrokost Lederens verktøykasse.
- Staude, Cecilie (2015). Partiet rødt skaper lite engasjement. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Bi Buziness Review - analyseserie av politikere i sosiale medier - MDG - stort parti i sosiale medier. BI Buziness review.
- Staude, Cecilie (2015). Bi Biziness review - analyseserie av politikere/partier i sosiale medier - Høyre lykkes i å være personlig. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier, SV og Lysbakken gir verdifull dialog. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier; Slagvold Veum, Skaff deg twitterkonto. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av politikere og partier i sosiale medier; Trine Skei Grande er Twitterdronningen på Stortinget. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og politikere i sosiale medier; KrF dårlig på dialog i sosiale medier. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og partiledere i sosiale medier; Siv Jensen skaper mest engasjement på Facebook. BI Buziness review.
- Staude, Cecilie (2015). Analyse av partier og partiledere i sosiale medier; Arbeiderpartiet imponerer på facebook. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2015). Kjære Åge Aleksandersen, jeg er fan. Men nå er jeg skikkelig skuffa.
- Staude, Cecilie (2015). Kapre Diem tar oppgjør med "nettttroll".
- Staude, Cecilie (2015). Snapcash kan gi mer barneporno.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten: Er barna klare for sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten - For bekymret for sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2015). Barnevakten- Ikke bare legg skylda på sosiale medier.
- Staude, Cecilie (2014). Nrk nyhetsettermiddag - Kulturnytt. OM pelsdyrsalg og penger på annonser.
- Staude, Cecilie (2014). 7 tips for å lykkes på Instagram. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2014). NRK TV Forbrukerinspektørene: Sveajakker selges med ekte pelskant i Norge ....
- Staude, Cecilie (2013). Partiledere trapper opp i sosiale medier. BI Buziness revies.
- Staude, Cecilie (2013). Spår mer sosial kommunikasjon. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2013). Sosial Kommunikasjon. Kommuneforlaget AS. ISBN 978-82-446-2126-7.
- Staude, Cecilie & Marthinsen, Svein Tore (2012). Sosial Demokratisering. Bergens Tidende. ISSN 0804-8983. s 5.
- Staude, Cecilie & Marthinsen, Svein Tore (2012). Sosial medieangst. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 71.
- Staude, Cecilie (2012). Et tastetrykk fra nye medarbeidere. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2012). Medalje-jakt i sosiale medier. BI Business Review.
- Staude, Cecilie (2011). Magma - 10 råd for å lykkes i sosiale medier. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788.
- Staude, Cecilie (2010). Et personlig varemerke. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 46.
- Staude, Cecilie (2010). Bloggerne setter dagsorden! Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
- Staude, Cecilie (2010). Digitalt selvmord. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 55.
- Staude, Cecilie (2010). NSB-sjefen ikke i rute. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 3.
- Staude, Cecilie (2010). Medaljens baksider i idrettstiåret. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116. s 5.
- Selnes, Fred Erling & Staude, Cecilie (2017). Hvordan lykkes med reklame på Facebook? :. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 20(4) s 22-29.
- 2012 - nåHøyskolelektor i 20% stilling ved Institutt for markedsføring
- 2006Master of ManagementHandelshøyskolen BI
- 1990Bachelor in markedskommunikasjonUniversity of Utah