Erik Mehl

    • Førsteamanuensis
  • Institutt for markedsføring
  • School of Communication, Leadership and Marketing
erik.mehl@kristiania.no
+47 920 37 221

Bakgrunn

Erik Mehl er førsteamanuensis ved Institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Hans forskningsområder er fokusert på B2B-salg, salgsledelse, kunde- og konkurranseanalyse, B2B-markedsføring, digitalisering og B2B strategi. Han har 15 års erfaring i B2B-salg i IT-bransjen, der han har jobbet med små og mellomstore bedrifter, store organisasjoner og offentlige etater. Mehl har erfaring med både direktesalg på flere nivåer og distribusjonssalg. Han har publisert flere artikler i akademiske tidsskrifter, presentert sitt arbeid på internasjonale konferanser, og har undervist i B2B-salg siden 2012. Erik Mehl er en ettertraktet foredragsholder og konsulent for bedrifter som ønsker å forbedre sin salgsytelse og tilpasse seg de skiftende markedsforholdene. Han er lidenskapelig opptatt av å undervise og veilede neste generasjon av B2B-selgere.

Ekspertområder

  • Strategi
  • Salg
  • Salgsledelse
  • Salg til bedriftsmarkedet (B2B)
  • Bedriftsmarkedsføring
  • Salgsstrategi
  • Organisasjonsteori

Ansatte detaljer