Erik Mehl
-
- Førsteamanuensis
- Institutt for markedsføring
- School of Communication, Leadership and Marketing
Bakgrunn
Erik Mehl er førsteamanuensis ved Institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania. Hans forskningsområder er fokusert på B2B-salg, salgsledelse, kunde- og konkurranseanalyse, B2B-markedsføring, digitalisering og B2B strategi. Han har 15 års erfaring i B2B-salg i IT-bransjen, der han har jobbet med små og mellomstore bedrifter, store organisasjoner og offentlige etater. Mehl har erfaring med både direktesalg på flere nivåer og distribusjonssalg. Han har publisert flere artikler i akademiske tidsskrifter, presentert sitt arbeid på internasjonale konferanser, og har undervist i B2B-salg siden 2012. Erik Mehl er en ettertraktet foredragsholder og konsulent for bedrifter som ønsker å forbedre sin salgsytelse og tilpasse seg de skiftende markedsforholdene. Han er lidenskapelig opptatt av å undervise og veilede neste generasjon av B2B-selgere.