Karl-Fredrik Tangen
-
- Førstelektor
- Institutt for markedsføring
- School of Communication, Leadership and Marketing
Ekspertområder
Ansatte detaljer
Vitenskapelige publikasjoner
- Storm-Mathisen, Ardis, Jacobsen, Eivind, Tangen, Karl-Fredrik & Helle-Valle, Jo (2018). Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-02591-9.
- Jacobsen, Eivind, Storm-Mathisen, Ardis, Tangen, Karl-Fredrik & Helle-Valle, Jo (2018). Markedsføring - samfunnsvitenskapelige perspektiver. I Storm-Mathisen, Ardis, Jacobsen, Eivind, Tangen, Karl-Fredrik & Helle-Valle, Jo (red.) Markedsføring og forbrukerne – samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget. ISBN 978-82-15-02591-9. s 11-22.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Å tenke med penger. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 14(8) s 56-63.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Den endimensjonale kritikken. Magma forskning og viten. ISSN 1500-0788. 14(4) s 50-56. FULLTEKST
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Reklamearbeidets historiske utvikling og organisering. I Døving, Runar & Svensson, Göran (red.) Leksjoner i markedsvitenskap. Abstrakt forlag. ISBN 9788279352969. s 99-138.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Kunnskapsproletarene : sliterne i framtidas arbeidsmarked. I Madsen, Ole Jacob & Øyen, Simen Andersen (red.) Markedets fremtid : kapitalismen i krise? Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-32151-2. s 115-151.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Forbruk som kampsport: Pierre Bourdieus sosiologi som vertøy for forbruker forståelse. I Schjelderup, Gerhard Emil & Knudsen, Morten William (red.) Forbrukersosiologi. Makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202267988. s 99-142.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Forbrukeren er sosial: et forsvar for sosiale prosesser som utgangspunkt for forbrukerforståelse. I Nyeng, Frode & Wennes, Grete (red.) Tall, tolkning og tvil - bak metodevalg i økonomi, ledelse og markedsføring. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 8202260450. s 277.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). De sterkes nettverks styrke. I Marthinsen, Kerstin (red.) Tenk nettverk. Vidarforlaget AS. ISBN 978-82-7990-057-3. s 223.
Formidling
- Tangen, Karl-Fredrik (2022). Kringsatt av ledelse. I Nilsen, Håvard Friis (red.) Myndig medborgerskap. Demokrati i lærerutdanningen. Universitetsforlaget. ISBN 9788215049243. s 155-174.
- Tangen, Karl-Fredrik (2021). Forbruk, klasse og makt. I Jensen, Thor Øivind, Jacobsen, Eivind, Knudsen, Morten W. & Schjelderup, Gerhard Emil (red.) Forbrukersosiologi. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-3376-2. s 356-390.
- Tangen, Karl-Fredrik (2021). Fool City. NRK Ytring.
- Tangen, Karl-Fredrik (2018). Markedsføring og forbrukerne Samfunnsvitenskapelige blikk. Universitetsforlaget. ISBN 9788215025919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2017). Marina Abramovic åpner for de store spørsmålene. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Publikumsyndling uten kulturdebatt. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Psykopati som suksessoppskrift. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Teater i dohumor-tradisjon. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Miniøyas seier over markedet. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Er Julius best i dyreparken eller på kunsthall? Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Familieparkenes kulturtilbud bør inkluderes i kunstlivets debatter. Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Forestillingene som gir oss jula slik hjertet vil ha den. Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2016). Flyktningeteater som opium for folket. Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2015). Vask som sivilisasjon. Periskop. ISSN 0908-6919. FULLTEKST
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2015). Hvorfor blir vi aldri kvitt Pinocchio? Periskop. ISSN 0908-6919.
- Skyberg, Lisbet Fullu & Tangen, Karl-Fredrik (2015). Kulturslitet. Periskop. ISSN 0908-6919.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Vår tids floskel. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Sosiale forskjeller. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Lenk ut. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Sparefell1. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Kildemishandling på nattbordet. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 35.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Hva tingene forteller om oss. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2013). Barnejakten. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 43.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Juleimperativet for 50 år siden. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 70.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Å smøre en forskjell. Dagbladet. ISSN 0805-3766. s 68.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Kryssmord. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 71.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). BI-logi. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Kommunegrelt. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Kritikkbistand. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Det snille, gode oljeselskapet. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2012). Mastermonster. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Seltzer, Michael & Tangen, Karl Fredrik (2012). A Class Framing of the Norwegian Massacre of 22 July 2011.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Forbrukerungdommen. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 43.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Omdømmedumping. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 59.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Lureprisen. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 47.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Moralkommunikasjon. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 59.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Listeklassen. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 55.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Mediene og det ufattelige. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 42.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Straffen for å ligge i front. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 30.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Penger er praktiske for det som ikke kan måles i penger. Sparebank1's internavis Mellom Oss.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Vannskrekk. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 38.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Drømmevaren. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Bachelureri. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2011). Privat Eiendomsvett. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 59.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Teleord. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 59.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Rosenthaleffekten. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 71.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Moralstrategi. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Typisk Senterpartiet. VG : Verdens gang. ISSN 0805-5203. s 48.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Dyne i bevegelse. Dagbladet. ISSN 0805-3766. s 52.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Ministerråd. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Den lave, den kule og den grusomme. Dagbladet. ISSN 0805-3766. s 72.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). De andres penger. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Svak omdømmekraft. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 54.
- Tangen, Karl Fredrik (2010). Kassabåndsarbeider. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 59.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Lønn og mening. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Diagnosemoral. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Burgerskammen. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Fra ungdommen. Minerva (Oslo). ISSN 0805-7842.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Sabotasjestemmer. Minerva (Oslo). ISSN 0805-7842.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Twiningspartiene. Minerva (Oslo). ISSN 0805-7842.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Kampen om tømrerne. Minerva (Oslo). ISSN 0805-7842.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Høyresidenes menneskesyn. Minerva (Oslo). ISSN 0805-7842.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Lid og lær. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 47.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Kulturelitetull. Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Miljøpåfunn. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 51.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Den perfekte nabo. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 55.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Trenden som går. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 35.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Kulturbegrepsnæringen. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Søkermotorene. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Ikke idiot? Bli lærer. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 119.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). PR-Økonomene. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Lotto-effekten. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Obamamarkedsføring. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 31.
- Tangen, Karl Fredrik (2009). Produktet i seg selv. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 78.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Kjøpeevangeliet på nattbordet. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 55.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Vårt fag som brand. Samfunnsviteren. ISSN 0805-7206. (4)
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Misjonærstillingen. Dagbladet. ISSN 0805-3766. s 37.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Depresjonskoden. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Strøm, it og hornmusikk. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Helmaks for Pepsi. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 79.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Finansforundret. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Uhørt informasjon. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 59.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Luksusgjelden. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2008). Kodak moment. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 55.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Julens diagnoser. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Energidefensiv. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Frp-koden og moralkoden. Klassekampen. ISSN 0805-3839.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Festivaldrømmen. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Dagligvareharakiri. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 62.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Grønn hygiene. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 59.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Fanget i nettet? Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Den klamme hånd. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 62.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). God profitt. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 62.
- Tangen, Karl Fredrik (2007). Hvorfor sykler ikke Idar Vollvik? Samferdsel. ISSN 0332-8988. (2)
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Sosial Stabilitet - Bokanmeldelse av Johs. Hjellbrekke og Olav Korsnes bok Sosial Mobilitet. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 63.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Forfallsinstitutt. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 55.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Forbruksmoralisme. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 42.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Strategisk moro. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 35.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Nettverkets herrer. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 6.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Annerledesbrandet. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 47.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Reisen til pengeland. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 47.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Ukult stash. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 47.
- Tangen, Karl Fredrik (2006). Dansen rundt gullblyanten. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 54.
- Tangen, Karl Fredrik (2005). Fanget i midten. Dagens næringsliv. ISSN 0803-9372. s 59.
- Tangen, Karl Fredrik (2005). Venstre er det nye høyre. Klassekampen. ISSN 0805-3839.
- Tangen, Karl Fredrik (2005). Verdioverklassen. Dagbladet. ISSN 0805-3766. s 44.
- Jensen, Thor Øivind, Nyeng, Frode, Blindheim, Trond & Tangen, Karl Fredrik (2004). FORBRUK. Lyst, makt, iscenesettelse eller mening ? Cappelen Damm Akademisk. ISBN 82-02-23418-2.
- Tangen, Karl Fredrik (2003). Angsten for næringslivet. Klassekampen. ISSN 0805-3839.