Tohid Ghanbarpour
-
- Førsteamanuensis
- Institutt for markedsføring
- School of Communication, Leadership and Marketing
Bakgrunn
Tohid Ghanbarpour er førsteamanuensis ved Høyskolen Kristiania. Han tok sin Ph.D. i markedsføring på Handelshøyskolen BI. Hans forskningsinteresser er forankret i forståelsen av hvordan markedsføringsstrategier, investeringer og praksiser (f.eks. evner, bedriftens samfunnsansvar, styring av kunderelasjoner, etc.) påvirker bedriftens resultater. Disse faktorene strekker seg fra produktenes resultater i markedet til økonomisk inntjening, med spesiell vekt på hvordan disse bidrar til aksjonærenes inntjening. Hans primære forskningsmål er todelt: 1) Å avdekke konsistente mønstre som forklarer forholdet mellom markedsføringsstrategier og bedriftens ytelse og 2) Å utforske faktorene som bestemmer grensene for disse mønstrene. Ghanbarpour har publisert forskningen sin i anerkjente tidsskrifter som Journal of Business Research, Psychology and Marketing og Journal of Service Research.