Markedsføring, salg og prising

Arbeidsgruppen skal kartlegge og analysere markedsavdelingenes oppgaver og strategier.

Arbeidsgruppe:

Merethe Brenden (gruppeleder), Bengt Olsen, Majda Pasic, Morten Nøstvold, Nils Ola Bark, Annelise Kiønig, Stein Oddvar Evensen, Heidi Åberg, Kristin Eliasson.

Ressursperson: Ulrik Balstad

Formål/mandat:

Formålet er å kartlegge og analysere begge markedsavdelingenes oppgaver, ansvarsområder, mål og strategier, samt utrede hvordan disse kan samhandle effektivt. En viktig føring for arbeidet er at merkevaren "Kristiania" skal videreføres. Det overordnede og strategiske markedsarbeidet (inkludert kommunikasjon) skal være en del av en shared service-avtale med Høyskolen Kristiania. Samtidig skal prosjektet utrede hvorvidt det er hensiktsmessig med noen lokale ressurser knyttet til salg og markedsarbeid, for å sikre at fagskolens spesifikke behov og målgrupper blir ivaretatt på best mulig måte. Gruppen skal utarbeide et forslag til en hensiktsmessig organisering og struktur som gjør at vi ivaretar kommersiell utvikling, segmentene vi jobber mot og sikrer fremtidig vekst.

Føringer til arbeidsgruppen:

Merkevaren «Kristiania» skal videreføres. Markedsarbeidet skal være del av shared service-avtale, men det skal utredes hvorvidt det er hensiktsmessig med lokale ressurser knyttet til markedsarbeid og salg hos den samlede fagskole-enheten.