Dato: 16.oktober

Tid: 16.15 - 19.30 

Sted: Chr. Krohgs gate 32, Oslo 

Rom: FAU-101 og messaninen 

Deltakelse: Arrangementet er gratis og åpent for alle, men har et særlig fokus på aktører innen kreativ næring og de som er interessert i vårt nye erfaringsbaserte masterprogram i ledelse for kreativ næring.

Forhåndspåmelding her! 

I forbindelse med at Kristiania starter opp erfaringsbasert mastergrad i Ledelse for kreativ næring, inviterer Kristiania til en innholdsrik kveld med både teater og debatt.

Opplev Iren Reppens teaterforestilling "Det er hardt å være bitch", som blant annet er basert på hennes erfaring som teatersjef ved Hålogaland Teater. Forestillingen fikk strålende kritikker i medier som Aftenposten og Dagsavisen og tematiserer utfordringer knyttet til å være leder i kreative bransjer. Les mer om forestillingen her.

I etterkant av forestillingen blir det paneldebatt om hva som gjør ledelse innen kreative bransjer ekstra krevende og hvilken kompetanse som kreves for å lykkes.

Velkommen!


Program: 

  • 16.15: Dørene åpner. 
  • 17.00: Teaterforestilling "Det er hardt å være bitch" med Iren Reppen.
  • 17.50: Paneldebatt: Er det tilstrekkelig med generiske lederegenskaper når man skal lede virksomhet i kreative bransjer? Og motsatt: Er kunstfaglig kompetanse nok for å lede kreative prosesser og virksomheter? 

    I panelet:
    Stein Olav Henrichsen, tidligere direktør ved Munch-museet
    Iren Reppen – artist og tidligere teatersjef ved Hålogaland Teater
    Sveinung Golimo – daglig leder og produsent i Nordisk Film Produksjon, og styreleder i Virke Produsentforeningen
    Limita Lunde – advokat i Ræder Bing, og styreleder i by:Larm
    Moderator: Christian Winther Farstad, førsteamanuensis ved Institutt for ledelse og organisasjon, Høyskolen Kristiania.
    Spørsmål og innspill fra salen er velkomne.
  • 18.30: Mingling og prat 
  • 19.30: Takk for i kveld!  

Hva er kreativ næring?
Kreativ næring dekker kultursektoren, mediesektoren og noen bransjer som ligger utenfor disse sektorene. Helt spesifikt skiller vi mellom elleve kreative bransjer: Arkitektur, aviser og magasiner, bok, dataspill, film, musikk, reklame og event, TV og radio, utøvende virksomhet (scenekunst, orkester, opera og ballett/dans), utdanning og undervisning (innenfor denne næringen), og visuell virksomhet (kunst, design, museum og kulturarv).

Les også disse sakene som er relevant for mastergraden Ledelse for kreativ næring:

Bak enhver vellykket kunstner står en god leder. Eller?

Strømmetjenestene: hvor mye bør de som lager filmene og seriene tjene?

Når publikum er fienden