Dato: Tirsdag 30.01.2024 

Tid: Kl. 15.00 - 16.00 (mottakelse kl. 16.00 - 17.00) 

Sted: FAU-101, Christian Krohgs gate 32, Oslo  

Tittel: Setningens gravitasjon: vertikal og horisontal rytmikk

Stream: https://kristiania.cloud.panopto.eu/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=6f89df56-34fd-408b-aa96-b10600900b49

Håkon Iversen er utdannet fra Norges musikkhøgskole med jazzvokal som hovedfag i 1986 og siden den gang har han vært aktiv i musikkproduksjon, utøvende musikk og teater. Iversen har arbeidet som pedagog siden 1979, og var blant annet med helt fra starten av når musikkstudiet begynte på daværende NISS i 1995.

For Håkon Iversen er arbeidsmetodene innarbeidet i ryggmargen. Professoropprykket er et resultat av nøye dokumentasjon og bevissthet om metodevalg Som utøver, pedagog og produsent har Iversen utviklet en erfarings- og veilederbasert tilnærming til undervisning i låtskriving og produksjon. Denne tilnærmingen, som ikke er begrenset til en spesifikk stilart, vektlegger åpenhet og nysgjerrighet for å utforske og utvikle kunstnerisk potensiale hos hver enkelt student eller ensemble. Iversens brede faglige kompetanse innenfor ulike musikksjangre oppleves som relevant og virkelighetsnær i forhold til studentenes fremtidige karriere.

I sitt arbeid har han utviklet en særlig fordypning innenfor musikkproduksjon og låtskriving, med hovedvekt på det vokale og tekstlige. Med en enormt stor produksjon innenfor det profesjonelle virket som korsanger, bassist og, ikke minst, produsent og arrangør, har han jobbet med alt fra barneteater til noen av landets største artister i en lang årrekke.

Tiltredelsesforelesningen omhandler hvordan setningens gravitasjon påvirker det performative og den kreative prosessen og hvilke konsekvenser dette får for den vertikale og horisontale rytmikken.

_____________________________

Forelesning er åpen for alle interesserte. 

Velkommen!

Portrettbilde av Håkon Iversen

Møt produsenten som «dultet» Bjørn Eidsvåg fra rockeprest til landsbamse

Hvordan jobber en musikkprodusent med artistene vi lytter til?
Les mer