✕  Lukk søk
Master of

Information Systems: Digital Business Systems

Bli en brobygger mellom teknologi og organisasjoner.

På studiet videreutvikler du dine analytiske evner og vil kunne gå inn i ledende stillinger knyttet til organisasjonsutvikling og implementering av IS-løsninger.

Gjennom studiet vil du opparbeide kunnskaper og ferdigheter om informasjonssystemer på individ-, organisasjon- og samfunnsnivå. Med utgangspunkt i reelle case fra næringsliv og offentlige virksomheter lærer du å se mulighetene som finnes i teknologi, forbedre og skape nye løsninger.

Profesjonalitet, selvstendighet, metode og kritisk refleksjon er avgjørende på masternivå.

Masterstudiet kan også tas på deltid over tre år, les mer her.

Du lærer å:

Analysere, konfigurere og implementere sentrale forretningssystemer. Designe og være i stand til å anbefale forretningsløsnigner som ERP, CRM, Supply Chain Managementsystemer og BI-løsninger.

I tillegg vil du få “hands on” erfaring med teknologier knyttet til ERP, Internet of Things in Business, Digital markedsføring og Consumer Neuroscience, Information Visualization og Dashboards.

Du får en grundig innføring i:

  • Forretningssystemer
  • IT-strategi og IT arkitektur
  • Digitale platformer og innovasjon
  • IT ledelse
  • Strategisk bruk av digitale kanaler
  • Social media management
  • Digital markedsføring og Consumer Neuroscience
  • Prosjektledelse og smidige metoder
  • Business intelligence og dashboards
  • Internet of Things i en forretningssammenheng
  • Consulting and leadership
  • Forskningsmetoder

Du jobber med tema som er helt i forkant innen fagfeltet. Masterprogrammet er forskningsbasert og det er aktive forskere og personer fra næringslivet som foreleser.

Trykk på modellen for å åpne i ny fane

I utdanningens tredje semester skal du ut i praksis. Praksistiden gir deg mulighet til å knytte teori til praksis, oppleve den faktiske arbeidshverdagen innen ditt fagfelt, samt mulighet til å etablere nettverk eksternt.

Utveksling

På dette studiet har du muligheten til å søke om utveksling til disse samarbeidspartnerne i utlandet:

Les mer om vårt utvekslingstilbud her.

For å kunne søke på studiet må du oppfylle følgende krav:

  • Karaktersnitt fra bachelorgraden din er minimum C. Relevant praksis, eller andre spesielle hensyn, kan i noen tilfeller veie opp for ikke oppfylt karakterkrav.

I tillegg må du ha en bachelorgrad innen ett av følgende områder:

  • IT
  • ledelse
  • økonomi
  • e-business
  • markedsføring

Du må også sende inn et motivasjonsbrev på engelsk (500 ord). Last ned mal her.

Unntak fra opptakskravet: Dersom du har en bachelorgrad innen andre fagfelt enn de nevnt over eller gjennom høyere utdanning har oppnådd tilsvarende kvalifikasjoner, kan du også være kvalifisert for opptak.

Se også «Forskrift om krav til mastergrad».

Les mer om opptakskravene

Med en Master of Information Systems kan du jobbe som:

  • Forretningsanalytiker
  • ERP og CRM konsulent
  • Digital markedsfører
  • IT leder
  • Prosjektleder innen forretningsutvikling
  • Digital-Business-Systems-student-Elise-Bjelland

    Møt studenten

    – At studiet er modulbasert passer meg perfekt. Man har mulighet til å konsentrere seg og bli skikkelig god på et hovedtema om gangen, sier Elise Bjelland.

    Les mer
  • Digital business systems - Moutaz Haddara

    Møt faglig studieleder

    Det beste med jobben er å se at studentene får relevante og spennende jobber etter utdanningen, forteller Moutaz Haddara.

    Les mer
  • Digital-Business-Systems-bransjen-Ida-Bergum

    Møt bransjen

    Ida Bergum, analyst i Avanade Analytics, forteller om hva bransjen ser etter og muligheter etter studiene ved Høyskolen Kristiania.

    Les mer
  • Møt en tidligere student

    Møt tidligere student, Bjørnar Mæland, som i dag jobber som konsulent i Xledger. Les mer om hans møte med bransjen etter studiene.

    Les mer